Fjernstyet plæneklipper

Hej

Står med en fjernstyret plæneklipper som springer sikringen til stopspolen som giver gas.

Der er blevet bygget et relæ på for at hjælpe stopspolen. Hiver jeg stopspolen helt i bund manuelt og trykker på gas knappen springer sikringen ikke. Har flyttet konstat + fra kl 86 til kl 30 fordi at den sprang sikringen i styringsboksen. nu springer den så bare sikringen på + fra batteri til klemme 30 på relæ.

sikringen er en 15A men under oplysninger om stop spolen står der ampere træk 17, smider jeg så en 20 amp sikring på bliver den også knaldet. Der er ingen modstand når man skal hive i gassen.

Nogle gode forslag hvad der er galt. ??

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner og vinde hovedgevinsten i lotto, for at svare rigtig uden der er et opdateret diagram med til forklaringen. Men tror du ikke der er en fejl på det du kalder stopspolen, siden sikringerne knalder lystigt både med og uden relæ i mellem ???

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Kasperjensen på 03-11-2016 11:59
jeg har skiftet stopspolen fordi vi blev enige om at det var den der lavede ballade.
men ja et diagram ville måske kunne gøre noget, men det har jeg bare ikke

Æh jo ja.  Den er sgi svær.  

Men for og være lidt konstruktiv, bør jeg nok spørge til hvilken maskine det er du har, idet google måske kunne frembringe noget brugbart matriale ???

Hvad står der helt nøjagtig på spole du har påsat ???

Og har du stadig den gamle spole ???

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
det er en rotair speedy cutter 1200

090224 - Stopspole
Holdkraft 89N, Kontakt Indvendig, Volt 12, Plunger Indvendig, Gevind type MM, Gevind størrelse 6, Amp træk 17, Amp hold 0.25, Trækkraft 40N ved 25.4 mm, Returfjedre 17N,

Men jeg har lige prøvet at køre uden om relæet sådan at det kun er strømmen fra kontrolboksen. men der sidder også en sikring mellem styrestrømmen og stopspolen. den springer bare i stedet. så det kunne godt tyde på at det er stopspolen der ikke er kraftig nok ?

Nååå, tror allerede godt jeg kan fortælle dig hvad der er galt. Den spole du har isat: https://hc-cargo.dk/catalog/p/090224--stopspole har en kontakt indbygget der, når spolen er helt trukket afbryder trækstrømmen. Det betyder højst sansynligt (kan jo ikke se hvad der sidder inden i spolen) at spolen hele tiden står og slipper - trækker - slipper - trækker. Det gør formodentelig at spids trækstrømmen er endnu større end den opgivende. Den er derfor formodentelig også ubrugelig til dit formål.  

Men, du skriver at spolen bruges til at give motoren gas. Er det så korrekt opfattet, at spolen skal trække for at hæve motorens omdregninger ???  

Opstillingen undre mig nemlig, idet motoren i så fald kun kan gå tomgang eller for fulde omdregninger. Det skal måske være sådanne ???  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
okay. det lyder intressant. ja den skal trække for at give gas og den kan kun få fuld gas eller tomgang.
men hvis jeg trækker stopspolen i bund og trykker på gasknappen på fjernbetjening kan den godt holde den i bund uden at springe sikringen. det er i det den selv skal trække sig tilbage den springer sikringen.
det er lige præcis den stopspole du linker til der sidder på og den er også købt ved hc cargo
Skrevet af Kasperjensen på 03-11-2016 15:00
okay. det lyder intressant. ja den skal trække for at give gas og den kan kun få fuld gas eller tomgang.
men hvis jeg trækker stopspolen i bund og trykker på gasknappen på fjernbetjening kan den godt holde den i bund uden at springe sikringen. det er i det den selv skal trække sig tilbage den springer sikringen.
det er lige præcis den stopspole du linker til der sidder på og den er også købt ved hc cargo

Den måde, hvorpå du knalder sikringen kan jeg faktisk overhovedet ikke lide.

Nu glemte du og fortælle, om den gamle "spole" stadig er til mere ???

For hvis, ville jeg anbefale du laver en måling på hvor mange Amp den forbruger når spolen er trukket.  Samtidig bør du lave en tilsvarende måling på den nye "spole" for og se hvad forskellen er. Jeg ville bruge en extern strømforsyning/batteri til de målinger med en passende sikring i mellem så styreboxen ikke går hen og ............ hvis.  

Prøv efterfølgende og sætte en prøvelampe og et voltmeter over styreboxen og se hvad der kommer der når du "gasser" op. 

Kan du ikke blive klog på hvad der kommer fra styreboxen, begynder jeg og ane den er defekt.

Og samtidig vil jeg mene, den nye "stopspole" trækker alt for meget, idet du sagtens burde kunne klare og give gas med mindre end et forbrug på 5 Amp.

Det kan være at Polobjørn kommer forbi, og har nogle guldkorn på lager. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
måler jeg fra spolens indgang og til udgangen fra relæ til spolen kommer der ingen ting.
måler jeg så fra spolens indgang + til - på spolen sker der heller ingen ting. jeg vil jo mene man skal måle i serie for at for at måle forbruget ?
ja jeg har stadig den gamle spole liggende
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis