Glemt sparteltape

Hej alle

Jeg sat gipsplader op på mit gamle listeloft og har spartlet alle samlinger tre gange, slebet og kommet forankringsgrunder på. Klar til at sætte filt op. Lige bortset fra at jeg er kommet i tanke om, at jeg har glemt at sætte sparteltape i samlingerne ifm. spartlingen. Hvad gør jeg nu? Skal jeg satse på, at der ikke komme revner i spartlingen eller skal jeg påføre endnu et lag spartelmasse med sparteltape? Og hvordan gør jeg det uden, at de kan ses efterfølgende?

Håber I kan hjælpe med et godt råd!


Thomas
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Surt, men jeg er ret overbevist om at du får synlige revner sparteltapen er netop til at forhindr revnedannelse....., jeg vil anbefale at du kommer igang med en slibemaskine og får fjernet de meste af den allerede påførte spartelmasse og starter forfra, je jeg ved det er et stort og meget surt stykke arbejde, af skade bliver man klog hedder det gamle ordsprog, men du kan selvfølgelig tage chancen og satse på at det ikke revner, men jeg tør nu godt tage et lille væddemål på at det vil komme med synlige revnedannelser......
hejsa ............. tja ..... jeg ville satse men købe en god kraftig filt og en kvalitetslim ........ og så håbe på at du ikke får nogle samlinger i filten hen over samlinger i gipspladerne ...... men at alt bliver lidt forskudt ....

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nu må i godt skyde mig ned, men jeg ville prøve med en overmalbar fuge som det første..

Mikkel
Jeg har lige lavet gipsloft i baggang og bad. Der har jeg også "glemt" kanttape. For 3-4 år siden lavede jeg en lille stue på samme måde. Der er ikke sat filt op, kun malet. Det er 1 lag gips på forskalling. Der er ikke en eneste revne at se efter de 3 - 4 år.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for jeres svar. Hvis jeg skal sætte tape på, så skal jeg altså enten slibe ned eller fuldspartle hele loftet som en af mine venner foreslog. Alternativt skal jeg satse på at filten holder skidtet sammen. Det kan åbenbart godt holde i visse tilfælde som elmand skriver. Jeg tror, sgu jeg satser, men tak for jeres input.

Thomas
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også