støbning af fundament og en masse gode råd til koloni haven

Hej alle sammen  

Jeg står og er blevet den heldige leje/ejer af en grund på 400 kvm. 
Jeg
skal bygge et koloni have hus på ca 40-50kvm .
Min tanke er at jeg vil støbe et  fundament i beton til huset som underla.
 Jeg vil garve måske ca 10-20 cm ned og jorden også ligge lecablokke hele vejen rundt også net i, efter det vil jeg hæle beton i? der er ikke nogen regler for hvordan jeg gør det ude i forenningen men tænker at det er en fin løsning jeg har fat i?
Når alt det er blevet lavet, tænker jeg  at bygge hele huset i gasbeton?
eller at bygge det hele i træ? hvad er jeres råd og meninger? 
Glæder mig til at hører fra jer!
Mvh mathias


Kolini :)
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mig bekendt er der vist ingen regler for kolonihavehuse..
Men når det er sagt, vil jeg anbefale dig at grave fundamentet ned til frostfri dybde 80-100 cm, ellers vil dine mure revne.

De fleste kolonihavehuse er bygget i træ, og kan bedre give sig, så de kan bedre klare det uden "frostfrit fundering"

Vi prøver igen, i morgen --
Du kan sagtens bygge med gasbeton.
Hvis det skal bruges hele året, ville jeg bygge i træ, det giver mulighed for at få isoleret effektivt. (gasbeton isolere ikke super godt)

Vi prøver igen, i morgen --
Hej mathias !

Har du tjekket om du overhovedet må støbe fundament i haveforeningen...det er ikke altid...

Jeg ville også helt klart lave det i træ, på punktfundamenter ! Lave huller med pælebor i 90cms dybde og en stump kloakrør eller lign. i toppen så du nemt kan styre højden. Husk at indstøbe gevindstang/patentbånd/stolpesko til fastgørelse af bundremmen.

Så kommer du lidt hurtigere derudaf (: Et rigtigt kolonihavehus er i træ synes jeg...der er noget dejligt og uformelt ved en kolonihave fyldt med unikke træhytter i forskellige farver. Husk rottesikring under bjælkelaget.

Hvis du er glad for 'sokkellooket' kan du beklæde den nederste del med eternitplade.

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis

tak for en masse gode svar! Jeg er helt på bar bund omkring at bygge det i træ?
Ja man må gerne lave fundament i beton derude. Altså det eneste jeg kender til det er de der (stolpesko)
stolpesko er der pælene skal sidde skrues fast ikke? Altså i hvert hjørne?
forstår ikke helt det omkring bundrammen, den laver man i træ ikke? men hælder man så beton i eller kan man bare ligge gulv ud af spånplade


Kolini :)
Annonce
Hvis der var plads til en lastbil med kran, så ville jeg som fundament anvende jernskruepæle og sætte en brugt jerncontainer på disse. Jeg ville sætte isoleringen udvendig og så beklædningen.
https://m.youtube.com/watch?v=NX8WouBllC4

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
En container er ikke så sart med funderingen, den er meget vridningsstabil, og kan nøjes med et par kraftige fliser (fortovsfliser) i hvert hjørne, hvis man graver ned til stabil undergrund, og fylder op.
Jeg vil anbefale at man isolere containerens gulv fra neden af, så man ikke mister en masse loftshøjde.
Vi har en på arbejde der er isoleret på den måde, og så afsluttet med galvaniserede stålplader, så den er Rotte/mus sikret.

Vi prøver igen, i morgen --

Jeg tror desværre min misforstod hinanden lidt, jeg vil gerne bygge fra bunden på den letteste måde? 
Men self, også en måde der er holdbar


Kolini :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis