Coppercoat færdig Jubii - Aldrig mere sort bundmaling!

Jubii - båd - færdig med den store Bundmaling-tjans!!!!!
SÅ blev vi endelig færdige med projekt Coppercoat.
Hele denne omgang med afrensning og hele moletjavsen tog 12 -14 dage hvor jeg virkelig har knoklet løs - eller rettere ligget løs - nede under båden med sandpapir og epoxy.

Som nogen af jer ved, så har jeg for 2 år siden lavet 3 felter i bunden med Coppercoat / coppershield eller hvad det nu skal kaldes. Det er rent metallisk kobber som pulver rørt i vandbaseret epoxy og malet på i 4 lag.
Det slibes let i overfladen, og kobberet bliver "irret" - grønt af diverse kobberforbindelser som er smågiftige overfor vanddyrene, ligesom et grønt kobbertag aldrig får mos-begroning. Men det er faktisk meget lidt skadeligt for miljøet, i forhold til mange andre bundmalinger. 
Det "prøvefelter2 jeg lavede for 2 år siden har holdt sig ret fint fri for rurer og begroning, bortset fra tyndt slim, som slides af når man sejler hurtigt - eller skrubber lidt med en skuresvamp.

Coppercoat kan holde i 10 år - og er ca 3-5 gange så dyrt som alm bundmaling - men man slipper for afrensning og genmaling.
Fremover skal vi kun skrubbe med en skuresvamp / fint sandpapir evt med snorkel og så ikke mere - så kan båden blive stående på trailer, når vi tager den op - DET bliver skønt at slippe for at skrubbe det gamle sorte bundmaling af - Jubiii.

Ja det var lige lidt billeder.
Den blå maling i bunden er en almindelig West epoxy som er farvet blå, så man ved om man senere er kommet til at slibe igennem.

Stort arbejde altsammen - men jeg glæder mig så meget til at vi kan søsætte båden uden videre til foråret - uden at vente på pænt vejr til at male. Hurra hurra.

To ulykker kommer sjældent alene.
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også