Måske problemer med at forstå lov fra 1938

Har fået rodet mig ud i noget omkring noget vejret ude på bøhlandet. Sjovt nok dunker kommunen mig i hovedet med en ældgamle lov, med begrundelsen der er aftegnet noget vej på mit matrikkelskort. Der er ikke tinglyst vejret til nogen anden ejendom på matriklen. På undertegnedes matrikkel er der udlagt 0 m2 vej, ifølge skat.

Problematikken drejer sig om forståelsen af paragraf 1 stk. 1 i linkede lov.

Jeg læser teksten, som at en hver ejendom eller grundstykke/lod skal have fri adgang til offentelig vej, om nødvendigt via vej over anden mands ejendom. Det er det man i dag udlægger som en privat fællesvej.

Kommunen udlægger loven, som om færdslen fra samme ejendom kan krydse før omtalte offentelige vej og fortsætte over flere matrikler ned til næste offentelige vej, herunder min, hvilket jeg ikke mener der er hjemmel for ifølge omtalte lov. Uden kommunen kan/vil begrunde deres afgørelse, formoder jeg de ser sig blind på at den såkaldte private fællesvej, som efter min opfattelse er to adskilte provate fællesveje, nu til dags bliver benævnt ved samme vejnavn. 

Har med vilje ladet være med og offenteliggøre vejnavn, idet jeg så kommer til at hænge andre personer til offentelig skue grundet nogle ulovligheder der er begået.

Nogle kommentare til min udlægning. 

https://www.retsinformation.dk/form...x?id=59309

PS. Beklager det er nødvendigt selv at indsætte den linkede adresse i din browsers adresselinie via copy&paste.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Har fået rodet mig ud i noget omkring noget vejret... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Den var her - lidt let godnatlæsning  http://projekter.aau.dk/projekter/files/77437846/L10LMKBH_02_vejrettens_beskyttelse.pdf

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis