Knas med strømmen

Hej Alle

Jeg skal forsøge at gøre det kort.

Jeg har et brygges der er bygget til (ikke af mig selv) efter huset er bygget. Her har jeg nu et strømproblem - faktisk så mangler den, eller det vil sige kun delvist. Strøm er heller ikke min stærke side men jeg skal forsøge at beskrive det så godt jeg kan:
Der har naturligvis været strøm tidligere og det har fungere ubeklageligt, med en mikroovn, udendørs lamp og en indendørs lampe på samme gruppe (det er muligt jeg bruger det forkert ord til sidst), men nu virker de ting ikke. 

Dette er kontakten på væggen - Stikkontakten nederst fungerer (der sidder pt en arbejdslampe) men konstakten øverst skulle tænde denne lampe:
Den manglende pærer jeg fjernet for at måle på strømmen, men som i kan se er der en lille smule lys (det skulle være meget mere). Det bliver aldrig mere end den smule i ser.
Denne stikkontakt kan heller ikke tænde noget. Det sidder (nok) på samme gruppe (igen måske det forkert ord). igen kan jeg måle en smule strøm, men slet slet ikke i 220v range. 
Er der nogen gode forklaringer og løsninger?

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyder som om du har en dårlig forbindelse et sted?
Sikkert i din afbryder eller i lampeudtaget.

prøv at åben afbryderen og mål om du har 230v på afgangssiden afafbryderen til nul.

Hvis det er som det skal være, så prøv at tjekke i lampeudtaget.

 

Skrevet af kuchenmeister på 31-10-2016 14:22
Lyder som om du har en dårlig forbindelse et sted?
Sikkert i din afbryder eller i lampeudtaget.

prøv at åben afbryderen og mål om du har 230v på afgangssiden afafbryderen til nul.

Hvis det er som det skal være, så prøv at tjekke i lampeudtaget.

Jeg kontrollerer så snart jeg kan - bare til info, så er det ikke kun lampen der har problemer, der er også en stikkontankt der ikke virker eller får tilstrækkelig strøm. 

Jeg prøver at måle!

 

 


 

ahh, men ofte bruger man lampeudtaget som samlested, kan meget nemt være at din stikkontakt er forsynet fra lampeudtaget.

 

Du skal have lampen skruet ned fra loftet, så er der måske en løs forbindelse de oppe. Det er oftest derfra det fordeler sig til andre dele af installationen. Men hvis de 2 stikk. du har afbildet sidder tæt på hinanden, på samme væg, kan forbindelsen også gå imellem dem.-

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg fik ikke set på det i går, men gør det i dag - de 2 stik sidder på forskellige vægge med bl.a en dør i mellem. Selv om det ikke er en sikkerhed for noget som helst, gør det dog mere sandsynligt at der ikke er strøm direkte i mellem dem (tænker jeg).

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis