Hjælp - gelænder til trappe søges

Hej

Vi overtog en 1½ plans villa fra 1980 hvori der var en "mindre pæn" trappe i støbejern til 1.salen. Jeg afmonterede selve gelænderet og smed det ud, idet jeg tænkte at jeg ville sætte noget nyt og pænere op. Imidlertid er dette ret svært at finde til en rimelig pris og jeg er efterhånden blevet meget upopulær hos konen (især fordi vi har to mindre børn).

Jeg er derfor på jagt efter en løsning til eftermontering af faldværn og gelænder. Dvs et eller andet system hvor man købe stolperne og monterer dem og efterfølgende trækker kabler igennem disse eller noget andet lignende. Det vigtigste er sådan set prisen, da det jeg har set er så dyrt at vi lige så godt kan købe en helt nyt trappe :-(

Håber nogen kan hjælpe...

mvh Henrik

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan du ikke lægge et billede op af trappen, så kommer der måske nogle geniale forslag. Det med gelænder er ikke så let en sag. Der er vigtige afstands regler der skal overholdes, så ungerne ikke får hovedet ind imellem balystre. Og det SKAL respekteres. Det værst tænkelige kan ske, hovedet ind imellem, falder omkuld og kan ikke komme fri, måske kvælning.

Det kunne også være rart at vide hvad du har set på, som er så hvinedyrt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis