Læg nyt gulv

Hej.

Jeg har købt 10mm laminat gulv til vores soveværelse. Egentligt havde jeg tænkt at lægge gulvet oven på det eksisterende, men så får jeg problemer med dørkammene, og jeg ville egentlig også gerne give varmerørerne under gulvet noget rør-isolering samt samt lige se om der mangler noget isolering ellers. Der ligger 75mm rockwoll.

Opbygningen er betonfundament, fugtspærre (gennemsigtig plast), strøer/isolering (75mm) og så parketgulv. (30mm).

Hvordan ville i opbygge gulvet så det kan bære og har de bedste egenskaber? Jeg havde først tænkt på gulvgips, men det skal vist lægges på et bærende lag plader og kan ikke bære noget selv. Jeg kan godt tage lidt af strøerne, hvis det er nødvendigt, så der er plads til mere, men isoleringen er jo også rar at have :-)

Skal det bare være spånplader (20mm) og så laminat (10mm) eller er der noget smartere? Det gør ikke noget det koster lidt.

Dbh.
Morten

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Yep, 22mm gulvspånplader limet sammen og skruet+limet til strøerne. Strøerne skal ligge med max 60cm og langs væggene skal du enten have en strø der følger væggene ca. 8cm ude ELLER lægge en ekstra strø (på jeg mener 70cm) imellem de øvrige strøer (så du har halv strøafstand langs væggene hvor tunge møbler ofte står) (:

Det er lækrest hvis du kan få laminatgulvet ind under dørtrinnet (og gerigter). Sidder dørtrinnet for lavt til det, kan du skære ind i dette med en feincutter på en stump af gulvet+Gulvskum+gulvspånplade og brække det overflødige af - så får du en pæn afslutning ved døren.

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis