Lige en opfølgning på min nye motor.
Kørte helt fantastisk, masser af træk, og det var jo det jeg gerne ville have. MEN !!!
Der var rystelser efter udskiftning, og opliningen blev derfor efterprøvet nok en gang efter skivet var kommet i vandet. Jeg kunne løsne flangerne fra hinanden uden videre, og gav bagerste just.møttrikker en kvart op. samlede og prøvede, dog ingen ændring.
Jeg købte så en 3 bladet flexofold i stedet for den tobladet gori jeg havde lånt, og JØSSES en forandring. Næsten helt lydløs, Næsten som at komme i himmelen.
Vi sejlede så hele sesonen med smil på læben, for når den lige fik lidt havre, vågnede alle 30 gode fuldblods, og når jeg stoppede og bakkede, ja !! så stoppede hun sgu.
Man vænnes jo desværre hurtigt til det nye, og hen på slut af 2017 syntes jeg igen der var en lille snært af lyd og rystelser, og da jeg havde en Bulflex kobling der lå, ville jeg prøve at sætte den på. Det gik akkurat, uden at skulle have skuden på land, og efterfølgende sagde skipperfruen nede fra dybet, hvad jeg havde lavet, for hun kunne ikke høre en lyd mere, og jeg kan tænke mig at det er sådan det "lyder" når der er drev på.
Og så lige her til sidst. Efter vinterkonserveringen var systemet jo fyldt med kølevæske, og da jeg laver saltvandsindtag efter søvandsfiltret til en hane ved vasken, og skulle have et T stykke på, skulle motoren lige tørnes for at få væsken fri i slangen, skete der ikke en skid, motoren var død. (ingen strøm på panelet) masser af strøm på startbatt. Kort fortalt, efter mails med Strandby Bar de mig kontakte Jammerbugt Marine, da de jo havde service på motorene. Han kunne fortælle at de motorer kom med en dårlig MDI boks. (Styringen).
Han ville komme og se på sagen, og kom senere med en ny boks, som han havde liggende. og Jøps, så kunne hun starte igen, Den skal så bare skiftes igen, da det muligvis er en af den gamle type, og jeg gad ikke ligge et sted nede i kanalerne med en motor der ikke kunne starte..
Ja venner, det er så hvor vi står lige nu