Installering af naturgas i hus med El-varme

Jeg har lige købt et hus med elvarme, dog er der også brændeovn, så denne kan jo tage en del af slæbet MEN.
Jeg er selv elektriker og har i overvejelserne at lave stikkontakter, netværk samt nye antenne kabler i det meste af huset. Så er spørgsmålet. Nu jeg alligevel skal rille i alle væggene, må jeg så rille rørerne til radiatorne ind i væggen også eller skal de rør ligge i gulvet?? Jeg mener bare hvis der sker en skade er det jo lige så slemt under gulvet som i væggen??

Jeg er ikke så interesseret i at skulle have gulvet op da det er helt nyt, derfor er jeg så interesseret i at det skal i væggen og så kan det nok også laves pænere, men må jeg dette??

Håber der er nogen der gider hjælpe

Mvh

René
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Rene

Hvis du ønsker at skifte til fra el naturgas, kan du muligvis få støtte.
Prøv at se følgende hjemmeside: http://www.farvelel.dk

Når du skal have fat i rillefræseren, mener jeg det er en god ide, at få varmerørene indmuret. Med 15mm PEX rør skal du fræse ud til 25mm rillerør.
Du bør nok lige aftale med VVS'eren hvad du gør, da tilskudsordnigen kræver arbejdet udført af en håndværker.
Normalt bliver rørene lagt i særlige gulvpaneler ved konverteringsopgaver, men din løsning er klart bedre.

En lille ide!
Når du har murret rillerne til igen, kan du evt. markerer røret med magnetisk maling (kan overmales) så ved du hvor rørene sidder. Alternativt kan du lægge et stykke installationsledning ind sammen med PEX-røret - så kan du søge det.

Jeg har selv indmuret rør sidste år og fik dem ikke markeret. Det er ret dumt nu.

MVH Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

PEX-rør kan købes isolerede. Hvis/når de trækkes i tomrør er der jo i øvrigt ikke direkte kontakt mellem rør og mur, hvilket må begrænse varmetabet en del :?:

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Til Sennels indlæg: