Montering af generator på Farymann 2V 1972

Jeg har brug for jeres hjælp, da jeg lige har fået et sejlskiv med en ældre Farymann 2V, og med generatoren liggende ved siden af. Der er ikke nogen relæer, og der ligger et større ledningsarbejde foran mig. Motoren startes fint ved at kortslutte to ledninger der ligger ved siden af den. Generatoren ser ud som på vedhæftede billede. Jeg tænker, at "+" sættes til startkontakten og "Ind" til en ladelampe og til den tændingslås, der endnu ikke er tilsluttet, minus er ved montering af generatoren på motoren, da motoren er tilsat et minus kabel. Tager jeg helt fejl, eller er jeg på rette vej? På forhånd stor tak, mvh martin 

 


Laurin 28
Jeg har brug for jeres hjælp, da jeg lige har fået... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jeg med på, og jeg regner med at batteriet er ok, da jeg har ladet på det, og det modtager. Jeg har en kystnær tur foran mig (ca. 110 sømil), og satser på at det hele fungerer som det skal. På turen monterer jeg et skillerelæ mellem start- og forbrugsbatteri. Jeg har medbragt en spritny jumpstarter fuldt opladet, som backup til start. Skriver igen når jeg er fremme, forhåbentlig nogle gode erfaringer rigere. Tak for jeres input. Mvh

Laurin 28
Ladelampe SKAL være 12V 4 Watt for at opnå korrekt magnetisering - forbind også en stelforbindelse direkte på generator bolte og til minus på dit forbrugs batteri - skal være minimun 6 kvadrat kabel !
polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Tak for guldet!! Det prøver jeg, det med stelforbindelsen direkte på generator, OG skifte fra 2 til 4 watts pære. Det står der faktisk også i diagrammet over motoren. Taktaktak!! Skriver tilbage om resultatet.

Laurin 28
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis