Beslag mellem 92x92mm stolpe og 45x145spær

Hej,

Spæret skal gå over 92x92 stolper. Findes der et beslag så jeg kan montere spæret ovenpå stolpen ?
Det er til et carport tag.

Bemærk: jeg skal montere dem ovenpå fordi jeg har lavet en fejl og stolperne er for små så jeg kan ikke montere dem på siden af stolpen.

/donnib


 

Hej, Spæret skal gå over 92x92 stolper. Findes... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jo jeg kan se hvordan din er monteret. Mit problem som måske stadigvæk ikke er til at forstå er at jeg ikke kan sætte remmen som du har gjort dvs skære halvdelen af stolpen og så bolte den fast. Jeg skal sætte den ovenpå stolpen derfor kan jeg ikke bolte den fast ig derfor skal jeg finde en metode til at fastgøre en 45x145 ovenpå en 92x92 stolpe på en forsvarlig måde. Den beslag som jeg er blevet foreslået af den anden bruger i denne tråd kan måske bruges men jeg kan ikke helt se hvordan endnu.

 

Jeg tror stadig godt du kan bruge de beslag som jeg skrev. Altså skrues på inderside af rammen, og ned og skrues fast på stolpen på den side der vender mod bagenden af carporten, Det er rigtig det vil se lidt tyndt ud til at starte med, men når spær kommer på vil det blive stabiliseret, men det skal være nogen forholdsvis kraftige beslag du skal finde.
Evt gå til en smedebutik og få fremstillet nogle forsætningsbeslag til hver side af rem-stolpe, men vil nok koste 1000-2000-. kan se dit postnr er langt fra vestkysten - så kunne jeg godt have hjulpet dig

Både den jeg foreslår, og den fra biltema kan bruges til at fastgøre din rem OVENPÅ stolper. Den eneste forskel er at den jeg havde link til har en støtte i midten. Det har den fra biltema ikke, men den støtte har ingen betydning. De er begge i 2 mm materiale. Men det der har lidt betydning er at ved den jeg linker til kan du få 6 beslag skruer/søm i din Rem medens den store fra biltema kun 5 si vidt jeg kan se.
Den del der er vinklet skrues på stolpe, så flappen vender opad. Så lægger du remmen op på stolper, og skruer den fast i flappen. Den sidder så ikke præcis midt på stolpen, men enten ind imod carport eller ud imod hæk. Du skal tænke dig at stolpen har 4 hjørner som det er muligt at montere den på.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
når vi snakker "løst liggende rem" oven på stolperne. Som skal fastgøres til stolpen, hvorfor så ikke bruge en helt alm sømplade? http://www.paslodebeslag.dk/Files/Billeder/diverse/soemplade_samling_large.jpg ?
Du kan evt skære et lille stykke stolpe, og bolte fast til din rem (så det "ligner" at du havde skåret remmen ned i stolpen som du gerne ville have gjort) , også sætte et sømbeslag på den anden siden også. Så er remmen forankeret på begge sider af stolpen.
Annonce
Jamen jeg tror en blanding af en hulplade (op remmen og stolpen så remmen går helt ud til kanten på stolpen) og to tagåseanker som der er linket fra biltema (på hver side af remen), jeg ved ikke om der er behov for at at gå endnu til yderlighederne og sætte en vinkelbeslag mellem top stolpe og rem også ?

 

Skrevet af donnib på 30-10-2016 20:44
Jamen jeg tror en blanding af en hulplade (op remmen og stolpen så remmen går helt ud til kanten på stolpen) og to tagåseanker som der er linket fra biltema (på hver side af remen), jeg ved ikke om der er behov for at at gå endnu til yderlighederne og sætte en vinkelbeslag mellem top stolpe og rem også ?

 

En sømplade og 2 tagåseanker?, hold da op den skal sidde godt fast

 

Skrevet af Pizzabager på 30-10-2016 21:52

 

En sømplade og 2 tagåseanker?, hold da op den skal sidde godt fast

 

 

Ja  det tænkte jeg bare for at være sikker , jeg er lidt bange for at det hele flyver afsted. Måske er 2 tagåseankere nok  men på den anden side koster en hulplade ikke noget.

 


 

Nu når jeg har jer, når alle mine stolper er i 90cm og støbt i beton og samlingerne mellem rem og stolpe og spær er lavet med tagspær behøver jeg så vindtræksbånd under taget altså på kryds ? Det er ikke ligefremt kønt syn.

 

Min er støbt i beton i den ene side. På den anden står i beslag som er støbt i en lille beton støttemur, plankeværket som sidder på stolperne på de 2 af siderne sørge for stabilitet. Min har stået klippe stabilt også gennem orkanen Allan, som vist er det vildeste det har været hvor vi bor i mange år.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis