Første fest i ny dobbelt garage

Til forår skal vi holde vores første store fest i vores nye dobbelt garage på 55 m2 (6,97m x 7,93m indvendige mål).

- Hvis alle skal have en stol og et bord at sidde og spise ved, hvor mange mennesker tror I så der er plads til?
- Bør vi købe eller leje stole, border og service? Hvis vi bør købe, hvor vil I så anbefale os at købe det?

Vi kommer sandsynligvis til at holde mange fester i den garage, og tænker derfor umiddelbart at det vil være billigst at købe stole, border og service. Vi har et stort loftrum over garagen med trappe op, hvor det kan opbevares når det ikke er i brug.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vil købe, så kunne en auktion jo være en mulighed.

http://www.auktionshuset.dk/LotList.aspx?aid=488&ps=50&p=1&s=&o=0&h=true

Der findes flere rundt om landet.

Mvh. Ole
Hvis der skal klemmes flest muligt ind, så regn med min. 50cm i bredden pr mand, 60 er at foretrække. Bordene kan til nød være 70 i bredden.

Har i overvejet at lave lange bænke så i slipper for at købe en masse stole ?

Jeg lavede på et tidspunkt nogle bænke til en fest af 4 stk 95mm reglar. 'Benene' lavede jeg som trekanter i krydsfinerplade. Det var nemt, billigt, og fyldte stort set intet at opbevare. Komfortmæssigt stikker det selvfølgelig ikke stole, så aldersgruppen for dine gæster har lidt at sige

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis

Bænke er et godt alternativ, men ikke så behagelige.
Hvis i vil købe stole så skal det nok være klapstole, ellers er det næsten ikke mulig at opbevare så mange. Har har jeg set nogle ved Jysk, ( tryk her ) det er den slags som vores søn har. De er udmærket og har da været med til mere end 10 fester uden at det er gået ret meget ud over dem. Ligeledes klapsammen borde.
Hvor mange kan der sidde ? Ja det kommer jo an på om i skal noget andet end "at sidde" Skal der være tag-selv bord, dansegulv, bar indgangs dør og lign så tager det jo også plads.
Men de gange jeg har presset mange mennesker ind, så har jeg regnet ud at mindre borde kan rumme flere mennesker behageligt end nogle lange borde.
Der kan f.eks være 3 stk 2 meter borde langs den side der er knap 8 m. De yderste borde står med enden 20 cm fra væggen, (Lidt albueplads til yderste mand) så er der knap 80 cm mellemrum imellem bord ender. Det er ok til at komme ud og ind fra sin plads. Hver stol skal have godt og vel 0,5m bagud (lidt mere ved en ydervæg). Så med 80 cm bordplade fylder sådan en række 1,9 meter i rummet, Med 3 sådanne rækker har du brugt 5,7 meter på den anden led. Men så har så også dækket op til 72. Men uden mulighed for ret meget andet.

Igen vores søn  Der skal der til foråret holdes konfirmation i noget lignende. Her bliver værkstedet ryddet for hylder, bord og fryser. Det er så her maden skal serveres.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
det er svært at give indspark, hvis postnummer er skjult.. Der er meget forskel i udlejningspriser fra "Thy, på Mors" - til Nørrebro.. (men Nørrebro er det jo nok ikke, da en garage på Thy, koster som en 2 værelses på Nørrebro) ;-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Prøv at kigge lidt på de hjemmesider hvor man kan leje partytelte fx http://lejfesttelt.dk/lejbordeogstole. Her kan man få et indtryk af hvordan man kan indrette til en fest og ikke mindst hvor meget plads der skal bruges.

/monza

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis