Hvordan slipper jeg billigst/bedst af mig 20 træer/buske

Hej

Jeg skal ha fjernet 20 mindre træer, men det hele kommer til at fylde. Jeg skal nok fælde det hele selv, men jeg kan ikke overskue at køre på lossepladsen 40-50 gange. 

Er der nogen som har erfarring med container etc. og hvad blev billigst for jer?

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du er heldig at bo i landzone så vent et par måneder endnu og brænd så træerne af til vinter.
Du kan leje en flis hugger, som hugger det til flis. Så fylder det ikke mere end et par trailerture. Sørg for den spytter flisen ud direkte i traileren, så du ikke skal skovle det op bagefter.
Når jeg læsser træer og grene på min trailer, kommer fruen stort set hver gang og siger "du kan da ikke have det hele" Hvorpå jeg svarer: " Der er plads nok endnu under skyerne" Det jeg mener er at der kan være rigtig meget på en trailer, hvis man spænder det ned med et reb bagefter.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Skrevet af Frank Chr. på 29-10-2016 08:26
Hvis du er heldig at bo i landzone så vent et par måneder endnu og brænd så træerne af til vinter.

og du mener at det er tilladt?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
@mifsuddk - jeg går ud fra, at det er noget, der ikke kan "gives væk" ved selvfældning??
Ellers er det er god strategi, at give væk mod bortskafning.. med mange ting..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Skrevet af Barrus på 29-10-2016 23:12

og du mener at det er tilladt?

Ja endda fra om godt en måneds tid ellers ville jeg da ikke forslå det 

Desværre en byzone. Så et stort bål går desværre ikke.

Ideen med flis er meget god.

Jeg skal nivellere græsplænen 20-30 cm. Vil det være helt tosset at smide flisen som en bund? Og derefter smide jord ovenpå.
Det er nemlig ikke helt nemt at komme ned i baghaven, så jeg kan ikke skyde det direkte på en trailer.
Træer og buske, kan skæres ned ved roden, også trækkes op til vejen. Evt deles ned i nogle mindre størrelser hvis de er store. Så kan du sagtens komme af med det.

Ved ikke hvordan en plæne vil have det med at der ligger et lag flis neden under. Der må en have ekspert til at svare på det
Nu ved jeg ikke hvad det er for nogle træer, men har du overvejet at nogle ædle træsorter er efterspurgt til rygeovne, trædrejning mv.

Ps. Jeg tror det vil blive træls med flis i græsplænen også selv om der kom et lag jord ovenpå.
Du kan også lave kvashegn - eventuelt som sjove runde faconer som giver læplads i haven.
Det kan blive helt som en kæmpe skulptur, og så vil det rådne og falde sammen i løbet af nogen år.

To ulykker kommer sjældent alene.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis