Hjemmelavet emhætte indbygget

Hej,

Jeg har et problem i mit køkken.  Der er ingen emhætte og ud for de kreamiskekogeplader er der delvist et vindue. Derfor kan jeg ikke "bare" sætte en emhætte op lige ud for.     Derfor har jeg tænkt om der er nogen mulighed for at lave et eller andet indbygget enten i loftet(troldtekt) eller i væggen ud for. 

Hvis det skal være i væggen havde jeg tænkt som på billede 2.  Med én rist i væggen og rør i hulrummet i væggen op til loftet hvor motoren så skal være. ? kan det lade sig gøre?   eller kan man få en i loftet som er enten er i niveau med loftet eller ikke fylder mere end 30cm ned fra loftet.


 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du googler "emfang loft" får du en del muligheder. Fælles for de fleste er at de koster en krig og er meget følsomme over for træk og sidevind, hvorfor du får dit køkken belagt med et tyndt lag af det, som emhætten skulle have taget.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu

Jeg er lige ved at sige at det er den dårligst tænkelige placering af komfur. Det med en helt oppe under loftet giver ikke nogen virkning.
I ældre dage satte man en væg udsuger i. Det er næsten det eneste jeg kan foreslå. Altså et ca. 20 cm hul i væggen ca. 70-80 cm oppe, og så en ventilator i hullet med lukkespjæld.

Det kunne være sådan en, med 530 m3 / timen regulare bar, og lukke spjæld.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Måske ovenstående kan give inspiration til at komme videre; http://www.whiteaway.com/hvidevarer/emhaette/wirehaengte-emhaette/product/witt-ws-21-s-2/


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Skrevet af ev elmand på 29-10-2016 00:43

Jeg er lige ved at sige at det er den dårligst tænkelige placering af komfur. Det med en helt oppe under loftet giver ikke nogen virkning.
I ældre dage satte man en væg udsuger i. Det er næsten det eneste jeg kan foreslå. Altså et ca. 20 cm hul i væggen ca. 70-80 cm oppe, og så en ventilator i hullet med lukkespjæld.

Det kunne være sådan en, med 530 m3 / timen regulare bar, og lukke spjæld.

 

Rigtig fin ide. Kan sådan en fint fungere som emhætte også? 

Jeg havde håbet på at jeg kunne få en så var langt nede i lydniveau. Så ledes at motoren enten er næsten lydløs eller at den sidder på ydersiden af væggen?

 


 

Det er ikke en emhætte, det kan jeg ikke rigtig forestille mig der kan sættes op i dit tilfælde. Men den suger da en hel del ud når du starter den. Men med den placering vi du ikke kunne udgå at få fedtede vægge o.s.v.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis