New Yorker væg = Blå! Hjælp

Hej derude
Jeg har lavet min første new yorker væg, hvor jeg har banket alt puds væk. Derefter har jeg givet væggen et lags forankringsgrunder (blåt vand) og nu er min væg blå

Noget der ved hvordan jeg får det væk igen?

På forhånd mange tak
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Varmt vand og en opvaske børste. Måske du kan væde det med en svamp først. Det er lykkedes at rense nogen klinke fuger engang på den måde. Det er muligvis lidt op ad bakke med en murstensvæg. Hvorfor ikke bare en klar støvbinder ??

km
Hej
Hvis du ender med at få forankringsgrunderen af, vil jeg anbefale at anvende kalkvand som binder i stedet. Når jeg snakker om kalkvand, mener jeg selve kalkvandet og ikke læsket kalk.

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Byggerådgiver/byggesagkyndig
Projekterings-, IKT og procesleder.
Jeg har endnu ikke fundet en måde at få det væk på. Har fundet en transparent primer, som jeg tænker jeg vil bruge, når jeg finder en måde at få det gamle grunder væk
Det blå forankringsgrunder burde hærde transparent op. Står der ikke det på den?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ikke på den jeg har brugt desværre. Derfor jeg gerne vil have den af igen.
Annonce
Er det kun i fugene de er blå eller også mursten?

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Byggerådgiver/byggesagkyndig
Projekterings-, IKT og procesleder.
Det er sjovt nok kun mursten som er blå. Fugerne er fine nok

Hej 

Ved godt det er lidt siden denne tråd er oprettet, men håber alligevel i kan hjælpe..

Jeg skal til at lave en New Yorker væg i mit køkken da alt puds faldt ned da jeg begyndte at hive tapeten af....  

Nu er det så jeg vil høre om jeg skal vælge forankringgrunder eller Primer??

Har set forankringgrunder i Harald Nyborg  5 L til 77kr. og 10 L til 50kr. Kan det bruges??

Primer i Biltema 5 L til 169 kr. Kan det bruges??

Hvad er jeres erfaring??

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis