Hjælp søges! Opsætning af lampe.

Hej! 

Jeg har desperart brug for hjælp med at få sat en lampe op i min lejlighed. Jeg har et lampeudtag jeg intet forstår af og en lampeledning med gennemsigtige ledninger  Lidt forskelligt er prøvet, men enten lyser lampen konstant ellers slår den strømmen. Er der nogle af jer der kan rådgive mig i det her? Jeg vedhæfter et billede hvor i kan se de forskellige ledningsudgange i loftet. 

I siden ved den brune ledning står der L og ved den blå N. Ingen andre symboler end jord v. den grønne ledning. 

Hvad gør jeg så nu?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS

Der sidder da en fin sort ledning ved siden af de lyseblå. Hvad har den gjort siden den ikke må komme med til festen.  Spøg til side:

Du monterer din lampe på den sorte og de lyseblå. Så vil din lampe virke. Husk at få dæksellet ned over ledningen inden det bliver monteret og husk at ledning skal spændes ind i aflastningsbøjlen med yderisolering.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tusind tak for svar! Jeg tænkte nok at det var noget med den sorte ledning. Med fare for at lyde dum - er det tilstrækkeligt hvis slår HPFI fra? Jeg har desværre intet til at måle spænding med og vil helst ikke brænde nallerne.
Det er ok at slå HFI fra, så er du sikret med livrem og seler. Men det kan også gøre det med at slukke for de sikringsgrupper der dækker lysinstallation.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak Erik! Du har lige reddet husfreden og sørget for at jeg har hængt min første lampe op.
God aften
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis