Skævt gulv??

Hejsa. Jeg håber der er en eller flere, der kan hjælpe mig med følgende problemstilling.

I April 2002 renoverede jeg mit dejlige gamle hus. I den forbindelse, fik jeg en murer til af støbe nyt gulv i min stue m.v. Jeg skulle selv levere rionet, flamingo osv. og han skulle så støbe gulvet.

Efter gulvet var støbt, var der flere steder med kraftige ujævnheder. Dette påpegede jeg over for mureren, der så af flere omgange forsøgte at udjævne vha. noget selvnivelerende spartelmasse. Jeg mente ikke, at gulvet var helt jævnt, men mureren forsikrede mig, og tømmeren, der skulle ligge det færdige gulv, 6 mm. laminat, at evt. ujævnheder ville forsvinde.

Det har dog vist sig ikke helt at holde stik. Gulvet fjedrer og der er vulker overalt.

Mit spørgsmål er derfor, findes der et krav til retheden på et nystøbt gulv, som jeg, og mureren, kan forholde sig til?

På forhånd tak

Anni
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Kravet til rethed på betongulv som underlag for trægulve er +/- 2 mm på en 2 m retholt, og dette skal jo kontrolleres af mureren inden aflevering samt af tømreren inden lægning af gulv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også