køb af ny påhængsmotor.

jeg er den glade ejer af en lille 8 fods jolle, bruges til at fiske lidt fra kysten, kun i godt vejr i østersøen 

 størrelsen er lille, men perfekt da den primert ligger på land og bruges sammen med hjemmelavet ophalervogn.

motoren er en gammel kortbenet johnson 3hp 2cylinder fra 52,som jeg har renoveret flere gange, med små midler og mest tid.

problemet er nu af tænignen er brændt af og ny koster ca en 1000.-

derfor overvejer jeg nu om man skulle købe en ny/ nyere motor , nogen der kan anbefale nogen frem for andre.??

Er blevet lidt træt af ro de 3km hjem fra mit fiskested. en af gangene knak træksnoren af, og jeg stod der ude på åbent hav. sidst ville den umugligt starte

 

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Køb en af anerkendt fabrikat, det kunne være Suzuki, Honda, Mercury/mariner, Tohatsu.
Man kan kun købe firetaktere fra ny, de skal ligge på den rigtige side under transport, for olien ikke løber ud, men jo nok ikke det store problem, når man tager hensyn til det.
En brugt motor kunne jo også være en mulighed.

Nu er det jo lidt en religion, hvilke påhængsmotor der er bedst.


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har en 6 hk. 2takter, mener det er en mariner,(den er helt hvid) der ikke har kørt mere end max 30 timer. Den blev konserveret for 3 år siden, og har stået inde på værkstedet. Jeg knækkede ned med mine skuldre, og anskaffede et el piskeris i stedet, da den blev for tung at løfte op og ned på søgelænderet. Jeg har rykket i snoren nogle gange, men den skal nok have en gang rens gennem karburatoren osv. Måske kan vi handle. ????

Har lige taget et par billeder. Og som du kan se, ligner motoren en ny, da den altid har været beskyttet.

 

Godt nok en flot motor. Desværre for stor og tung til min jolle.
Men held og lykke med salget ,
Okaj okaj. men den har bare været brugt på en lille gummibåd. ;0))

Det her kunne være et rigtigt godt bud..En motor der ikke vejer alvernen, og med indbygget tank.
(har intet med annoncen at gør, så den bare på DBA)
http://www.dba.dk/suzuki-paahaengsmotor-3-hk/id-1027992721/
En næsten ny 2,5 hk Suzuki, til kr. 4500,-

 


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis