dampspærre krybekælder

Hej LDS

 

Jeg vil høre jer omkring dampspærre i krybekælderen.

Jeg syntes der kommer lidt kælderlugt i huset, hvis man fjerner panelet og lugter i den revne der er fra gult til væg (hul til krybekælder) kan jeg lugte og mærke luften fra krybeklderen som er den lugt jeg gerne vil af med.

Selve krybekælderen er efterisoleret med 100mm af tidligere ejer, men jeg kan ikke se nogle dampspærre og luften kommer tydeligt op i huset.

 

Jeg vil derfor høre jeg om jeg ville kunne ligge dampspærren på undersiden af isoleringen uden det ville gøre noget, og på den måde stoppe luften i af sive op i huset?

eller skal det være på undersiden af brædderne, dvs alt isolering skal ned og dampspærren på og tilbage med isoleringen?

overvejer også en quickfix løsning ved at tætne revnerne fra gulv mod væg bag listerne?

 

Men vil selvfølgelig godt lave det rigtigt på at tidspunkt så jeg kan slippe af med lugten endeligt.

Tak

Kevin

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du må endelig ikke sætte dampspærre på undersiden af isoleringen, dampspærren skal på den varme side, eller max 1/3 ind i isoleringen fra den varme side af.

Men er det ikke bedre at finde årsagen til lugten? en krybekælder skal ikke lugte, den bliver jo udluftet til det fri, så den skulle gerne lugte på samme måde som udenfor..

Og du skriver tidligere ejer har efterisoleret krybekælder, Er alle udluftningsventiler stadig frie sæt både nede fra krybekælderen og udenfor, for det er jo normalt et problem med udluftningen hvis der begynder at lugte, og et problem med udluftningen bliver hurtigt til et problem med svamp....

Tak for svaret.

Så kommer jeg ikke til at sætte dampspærre op
Gider ikke tage alt isoleringen ned og op igen.

Lugten er ikke sådan en 'sommerhus' lugt, mere en beton lugt.
Huset er fra 1968 og faskinen har ikke fungeret de sidste 30-40 år vil jeg skyde på.

Så efter det første kraftige regnskyl sidste år konstaterede jeg at der trængte vand ind i krybekælderen.
Dette har sikkert stået på i mange år, og nok grunden til at der er lidt lugt dernede fra.

Alle ventilationer er frie og virker som de skal.

Faskinen er udskiftet og indtil videre er der ikke kommet vand i krybekælderen.
Har dog heller ikke haft et kraftigt skybrud eller sne endnu.

Jeg går derfor efter løsningen med at gummifuge rundt i kanten bag alle panelerne (har aftagelige paneler)
så må vi se om det afhjælper denne svage lugt.

Hilsen Kevin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis