Isolerer jeg for tæt på betontaget?

Hej alle - håber på lidt hjælp fra erfarne folk.

Beskrivelse af mit lille projekt:

Udhus i betonelementer på 9 x 4 meter. Væggene har indstøbt 10 cm isolering. Huset har fladt tag bestående af massive 200 mm betonelementer. For at få lidt isolering i loftet, har jeg, via vinkler boltet i betonloftet, mont. 47 x 200 mm spærtræ med en afstand passende til Rockwool isoleringsbatts. Spærtræet er sænket få mm ift. loftet. Jeg har brugt flexibatts med en højde på 195 =  ca. 8-10 mm frirum mellem overside batts og betonen. Mit spørgsmål er om jeg har dummet mig ved ikke at have mere frirum?

Da der meget sjældent skal lidt varme i huset, har jeg læst mig til at dampspærre bør udelades. Under spærtræet sætter jeg 22 x 100 mm forskalling til Troldtekt.

På forhånd tak.

Hej alle - håber på lidt hjælp fra erfarne folk.... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Tak - jeg vil bestemt overveje DAFA dampspærren. Her et par billeder af mit lille projekt

Jeg blev førdig med at isolere og sætte dampspærren op tirsdag i sidste uge. Dengang var porten ikke mont. og vejret var meget fugtigt. Dagen efter drev vandet ned af væggene og undesiden af dampspærren var pladdervåd. Jeg rev dampspærren fra på midten og i siderne + vinduerne på klem, og samtidig var vejret super de næste dage = alt blev knastørt. I lørdags kom porten så i, så nu venter jeg lige på fugtig vejr igen, så jeg kan se hvad de sker indvendig

 

Det er fedt at du deler dine erfaringer - også de mindre gode. Lad os endelig høre hvordan det går.

Jeg ved ikke om du er opmærksom på den fugtadaptive damspærre jeg linkede til i min sidste post?


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Jeg er opmærksom på det (tak for linket) og det er bestemt en mulighed, ligesom det også er en mulighed at jeg helt undlader en dampspærre.....
Hvordan går det med bunkeren :-) ?

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis