Ventil gulvvarme påfyldning

Jeg har lige fyld lidt vand på mit gulvvarmesystem. Under mig lidt over at den ventil man drejer (minder om vist på billede nedenfor) virker som om den både kan dreje med og mod uret. Er det meningen ellee bør den stå helt vandret når der er lukket ? 

 

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja hakket i "hanen" skal stå på "tværs", for og være lukket. :-)

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af ntchm på 25-10-2016 20:21
Men burde den ikke ligesom stoppe/få modstand når man rammer vandret? Det er som om man kan dreje den videre rundt.

Nej, det er en kugle med et boret hul, som vandet strømmer i gennem når den står drejet rigtig. Derfor hedder det en kuglehane/ventil eller lidt ved siden af, en ballofix.

Du kan dog få en anden type med stop på:  https://www.billigvvs.dk/Roer-Fittings-Ventiler-Stophaner-Kuglehaner--TA-kuglehane-1-2-muffe-nippel-Roed-greb-195139.html   

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Super så er alt ok. Troede bare den måake var skruet over. Tak for hjælpen.
Skrevet af ntchm på 25-10-2016 20:32
Super så er alt ok. Troede bare den måake var skruet over. Tak for hjælpen.

Helt i orden. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis