Afstivning af gulv

Hej Alle

Jeg har et hus fra 1912 med kælder under. Gulvet i stuen "gynger" en del og tænker det kan være pga. de 90 cm der er mellem bjælkerne og at gulvet generalt er slebet godt ned.

Jeg har tænkt på at skrue nogle reglar på hver side af bjælkerne, men ved ikke om det vil have effekt nok.

Den sidste løsning er at smide en jernbjælke op under, på tværs, men ville helst undgå dette.

Hvordan afstiver jeg gulvet bedst og lettest?

(Loftet i kælder er pillet ned)

 

mvh


Christian
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det bjælkerne der giver sig, eller er det gulvbrædderne der bøjer ned mellem bjælkerne.
Er det bjælkerne der giver sig, vil det jo hjælpe gevaldigt at påfore dem med regel/spærtræ.
Er det gulvbrædderne der Spræller, vil det optimale være at sætte en regel/spærtræ i midten mellem de eksisterende bjælker, så CC bliver halveret.

Vi prøver igen, i morgen --
Gulvbrædderne er nok for tynde, da de er slebet og høvlet nogle gange de sidste 100år. Men vil som udgangspunkt mene det er bjælkerne der gør at gulvet gynger.

Kan det afstives ved at monterer to stykker reglar på hver side, eller skal det være "hele" reglar, for at opnå effekt?

Tænker at kunne monterer reglarne i forbandt.

Christian
Hvilken dimension har de eksisterende bjælker?

Mvh.
Mikkel
15x10 og 4.20m spend

Christian
Ok, jeg ville ellers bare foreslå spånplader på begge sider, med en H**vedes masse søm og lim, men ikke med det spænd..
Reglar i forbandt må det blive, eller spærtræ hvis du vil flotte dig..
/Mikkel
Bjælkerne er lige små nok til spændet. Du kan skrue 15*5 cm konstruktionstræ (spærtræ) på den ene side af dine bjælker med 6*125 skruer for hver 25 cm og lim. Det burde være nok - ellers kan du gøre det samme på den anden side.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis