Vådt vindue/Vindueskarm.. Hjælp

Hej Alle

Jeg døjer meget med fugt på vinduerne og i vindueskarmem. Vi lufter gerne ud dagligt samt der i rummet er en loftlem som står åbent.

Alligevel ser vindues således ud hver morgen, her hvor det er begyndt at være koldere udenfor.

Er der nogen der har nogle gode råd til hvordan jeg kommer det til livs? Mit problem er lidt at træet i vinduet bliver mere og mere medtaget. 

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mere ventilation og et nyt vindue - alternativt bare nyt energi-glas i eksisterende. Det med en åben loftslem kan jeg ikke se skulle hjælpe på noget. Luften vil deroppe sikkert bare være kold og fugtig.
Skrevet af pilehave på 25-10-2016 11:20
Mere ventilation og et nyt vindue - alternativt bare nyt energi-glas i eksisterende. Det med en åben loftslem kan jeg ikke se skulle hjælpe på noget. Luften vil deroppe sikkert bare være kold og fugtig.

 

Hej og tak for dit svar.

Med mere ventilation hvad mener du så her?

 

Enten mekanisk ventilation (dvs. ventilator eller et egentligt ventilationsanlæg med varmegenvinding) eller naturlig ventilation (åbne vinduet 5 minutter ad gangen flere gange eller en ventilationsrist/spalte).

Der er flere herinde der har erfaringer med sådan en dims her, der skulle være velegnet til enkelte rum:
http://dukaventilation.dk/find-din-forhandler/nyheder/saa-skal-du-vaelge-duka-one-pro-50.aspx?PID=17&M=NewsV2&Action=1

Det er også muligt at en luftspalte i vinduet er nok, men med de mængder vand der løber på dit vindue tvivler jeg.
det ser ud til at du har MEGET dug på indersiden af dit vinduer, dette skyldes et dårligt isolerende glas som med fordel kan skiftes til til et nyt dette vil kraftigt nedbringe duggen på indersiden, jeg har selv nye vinduer med 3 lag de har siddet i snart 4 år nu og jeg har aldrig konstateret nogen former for dug på indersiden, dit håndtag er dugbelagt dette skyldes en kold overgang udefra, det har man ikke (som regl ikke) med et nyt vindue, jeg ville personligt skifte hele vinduet ud med et nyt så undgår du fugt og råd og skimmel problemer og dine karme kan holde i mange år
Hej, det ser voldsomt ud.
For mig at se kan det ikke klares med mere ventilation. Min tanke går på at fugten kommer fra loftet, hvor der sandsynligvis ikke er isoleret under tagfladen. I første omgang skal du lukke lemmen og så skaffe udluftning i rummet og hvis rummet er koldt skal det opvarmes.
Får også den tanke at der mangler udluftning i loftrummet siden du ikke beskriver at det trækker ned gennem lemmen.
Så rådet herfra er at få etableret udluftning i loftrummet, afhængig af rummets størelse, dernæst udluftning i værelset. det behøver ikke være mekanisk udluftning, men gerne et par ventiler i mur eller vindue.
Jeg håber du får løst problemet, da det kan udarte sig til store blivende skader.

Bjarne

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis