Fra halogen til LED ?

Hej

 

Hvordan er det nu lige man kan få skiftet sine halogen spots ud til LED spots?? I mit køkken har jeg 3 halogen "spots" der sidder under overskabene, det er g4 pærer som sidder deri. Men jeg har købt nogle G4 led, jeg kan så skifte 1 af dem, og så lyser de alle sammen, men hvis jeg skifter 2 af dem, så slukker allesammen? 

 

Er det transformer som skal skiftes eller hvordan? Og hvordan ved jeg hvilken jeg skal købe? Har samme problem ude i badeværelset!

 

Har også overvejet bare at skifte det helt og lave lysskinner under overskabet, da det nok er nemmere/billigere.. 

 

Men ude i badeværelset skal det gerne skiftes, da der sidder 3 "spots" over spejlet i møblet så det skal helst kunne bruges igen.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det handler om de trafoer du har siddende... langt de fleste trafoer er elektroniske og det betyder at de har et minimum de skal belastes med.
Så kik på din trafo, der står der feks 10-60W hvilket betyder at du skal som minimum have 10W på ellers virker det ikke. Så du er nød til at regne lidt på hvor mange watt dine LED bruger og derefter købe en trafo der passer til...
Så i nogle tilfælde kan man så spørge sig selv om prisen for at skifte trafo og lyskilder står i forhold til besparelsen i strøm, men det er jo et regne stykke du selv kan bakse med.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det kan du selfølgelig have ret i.. Men jeg vil hellere have et lavt forbrug og så smide de 200kr eller hvad det nu koster for en ny transformer

I køkkenet skifter jeg nok ud til nogle andre, tror en stribe hele vejen under skabet giver bedre lys end de 3 som lyser nu..

http://www.jemogfix.dk/led-paerer__1716/led-transformer-12v-0-5-12w_9039961

Er det sådan en sag her jeg skal have?? Den køre fra 0,5 til 12w ? Jeg har 3x 3,x watt led der skal i istedet for dem jeg har nu..
Hvis du har 9 watt "forbrug" så er den jo det helt rigtige... det næste du skal tage stilling til er farvegengivelsen på dine lyskilder... du skal op på en RA værdi omkring 90 for at din bøf ikke ser grå og kedelig ud eller at salaten ser vissen ud.... men det ved du sikkert allerede.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis