Søger værktøj der kan save tæt på kanten

Jeg skal fjernet trægulv, der er ført ind under vægge, køkkenelementer mv.

Jeg har derfor brug for en sav der kan save helt op, eller næsten helt op af væggen. Trægulvet er 14 mm tykt.

Jeg ved at en feincutter kan gøre jobbet, men jeg skal save ca. 20 meter, så jeg tror ikke at det er den optimale løsning 

Ser lidt på Borsch PKS 16. Men har aldrig haft den i hånden, og ved ikke hvor tæt på væggen den kan gå.

Flere steder skal jeg save langs en køkken-sokkel der er 10 cm høj. Skabet springer 3 cm ud, så det betyder at maskinen gerne må kunne gå "under" skabet......Altså at den max er 10 cm høj, på de yderste 3 cm.

Jeg har også overvejet en rundsav, og "kæntre den 45 grader, men den sav jeg har (Borsch Ø165) kommer ikke tæt nok på. Måske en sav med en meget stor klinge ?

Håber at "værktøjet" findes.

pft

Tor


Torzen
Jeg skal fjernet trægulv, der er ført ind under... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Kan godt se udfordringen - jeg ville forsøge mig med dette her, i det mindste bare for at prøve da det er en billig løsning. Jeg har flere gange selv brugt min minisliber/dremel sliber og den kan faktisk mere end man lige regner med. Derudover er der flex slange med som kunne være nyttig ved skabe m.m.
Og her er tilbehøret jeg ville købe til brug ved at skære i træ:

http://da.store-ch.com/product/78431187f/

Glæder mig til at høre hvad løsningen blev og om det lod sig gøre :-)

 

Skrevet af Toolie på 23-10-2016 12:38
Hej

Kan godt se udfordringen - jeg ville forsøge mig med dette her, i det mindste bare for at prøve da det er en billig løsning. Jeg har flere gange selv brugt min minisliber/dremel sliber og den kan faktisk mere end man lige regner med. Derudover er der flex slange med som kunne være nyttig ved skabe m.m.
Og her er tilbehøret jeg ville købe til brug ved at skære i træ:

http://da.store-ch.com/product/78431187f/

Glæder mig til at høre hvad løsningen blev og om det lod sig gøre :-)

Tja...Måske virker det. Hvor bred er sliberen i forhold til klingen ? For hvis den er meget bredere, vil den vinkles opad, hvilket vil give en større afstand til væggen...Og der er også skruen og skiven for enden der fylder noget.

Jeg har ikke lige en sliber, men det er forsøget værd. Tak, jeg vender tilbage.

Og i andre. Flere forslag er stadig velkomne 

Tor

 

 


Torzen
Hej Tor

Som jeg skrev i mit indlæg, skal du overveje at bruge flex slangen, så er skiven det største/bredeste og derved ingen vinkel i forhold til at skære et lodret snit. Slangen monteres på minisliber som bare er en forlænger.
se billede her:
http://img-fotki.yandex.ru/get/66745/28883869.2506b/0_81e527_b5f37439_orig

Skruen i enden af skiven snakker vi nok 1-3 mm, så det er nok ikke den der er et bump på vejen :-)
Det eneste alternativ, hvis en finecutter eller minisliber ikke skal i brug - er en kædesav, så håber for dig at det virker :-)

Thomas


 

Der findes specialsave, men vel næppe aktuelt til en enkelt lille opgave.
(men havde du startet med multicutteren, havde du nok været færdig nu     )

 

www.ebay.com/itm/FLUSH-EDGE-...1699935737


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg ville bruge min el-høvl - den går lige til kanten og kan nemt tage 14 mm i et hug. Arbejdstid mindre end 1 minut pr. meter.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Skrevet af je_ns på 06-11-2016 21:30
Hvad blev løsningen så ?

Har endnu ikke fundet den optimale løsning. På mit første stræk, brugte jeg vold, og lidt finecutter 

Prøvede en rundsav, holde den skråt mv. Det virkede ok, men var lidt for farligt.

Prøvede også en bajonetsav med lang klinge, rundede klingen. Det virkede lidt. Men ikke optimalt, da vinklen stadig var for stor. Overvejer at tilpasse en klinge, så den kan sidde omvendt. Hvis det lykkes, kan klingen næsten save vandret......

Jeg vender tilbage, hvis jeg finder "løsningen" :-)

 

 


Torzen
Løsningen står lige over dette indlæg. Lej en festool hl 850 elhøvl og bliv færdig på et kvarter uden risiko for liv og lemmer.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Skrevet af ViFixerDet på 07-11-2016 07:26
Jeg ville bruge min el-høvl - den går lige til kanten og kan nemt tage 14 mm i et hug. Arbejdstid mindre end 1 minut pr. meter.

Det lyder ikke uinteressant. Hvor høj er den ? For jeg har også situationen hvor en sokkelkant springer ud 8 cm over gulvet. 

 

 


Torzen
Lige det kan den nok ikke klare - den er højere end 8 cm - men er det ikke bare at løsne et køkkenelement ad gangen og trække det ud mens bordpladen hviler på de øvrige elementer?

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis