Afløbsdetalje ved LIP vådrums sikring.

Både hos vores søn og hos mig selv er vi igang med at renovere badeværelse. Begge steder afsluttes med fliser. Vi er godt med på priming, forstærkning i hjørner, smøremembran med tandspartel m.m.

Míg selv: Her er der tale om betongulv med murede og pudsede vægge. Men er det nok at bruge af den rulle forstærkning omkring Blucher liniedræn ?

Hos sønnen: Her er der tale om gammelt bad på 1. sal som tidligere var beklædt med vinyl. Her er det beton gulv, og de gamle spånpladevægge. Her sluttes med et firkantet Blucher afløb, men nede hvor membran skal på, er det rundt og kanten er vel 40 mm. Er det  godt nok at lave strimler af denne rulle hen over afløb, og så skære fri når det er tørt, eller findes der et stykke dug at samme materiale der er beregnet til det ?

Jeg har fundet youtube video der beskriver en dug der klæbes over, men det var ved anre fabrikater.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nå er de kloge murere gået på week-end. ?

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg vil da gerne give et bud. Bånd mod unidrain er bare almindelige bånd såfremt resten af konstruktionen er mur og beton. Badet på 1 sal ville jeg umiddelbart og ubeset bruge manchetter og den lidt stærkere gummi forstærkede version til selvom den er noget dyrere.

km
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis