Gulvvarme - helt grøn!!

Hej alle sammen

Jeg håber at I kan hjælpe med at give lidt feedback 

Vi er flyttet ind i et skønt hus hvor vi nu begynder at få det lidt koldt om fødderne, sikkert fordi vi ikke forstår os på at regulere på gulvvarmen!
Den gamle ejer fortalte os at det eneste han plejede at gøre var at lukke op for det varme vand, og så virkede alt fint, men der nu noget koldt i det ene af de to rum som er tilknyttet gulvvarmen.

Som jeg har forstået det er slange 1 & 2 fremløb af varmt vand til hvert af deres kredsløb? Slange 3 & 4 er returvand? Men hvad gør "ventilerne" oven over disse slanger? Hvad hart det af betydning når de er skruet henholdsvis op og ned?

På et tidspunkt forsøgte vi at skrue nummer 4 i bund, dette resulterede i at temp. på termometer (5) steg fra 30 til 60 grader, men uændret gulvvarme selv flere dage efter!

Vi har forøsgt at øge hastigheden på cirkulationspumpen til indstilling III (har hele tiden stået på 1, det resulterede ikke i mere gulvvarme men blot at termometer (nr. 6) viste en temp. tæt på de 100 grader!!! men slangerne ud for 1 & 2 føltes på ingen måde varmere? Vi regulerede ej heller på nogle af de øvre parametre.

Så spørgsmålene er...

1) Hvad gør/måler de enkle ting i kredsløbet? nummer 1-6

2) Hvordan reguleres dette kredsløb bedst?

3) Hvad skal vores første tilgang være for at få mere varme i det rum som er koldt? Kan vores oerhovedet reguleres seperat?

 

Hej alle sammen Jeg håber at I kan hjælpe med at... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan jo være luft i systemet, selv om du har automatiske udluftere på. Oven på de 2 potter der sidder helt ude til højre er der en lille skrue hætte. Hvis du skruer den af kommer du ned til noget der ligner en ventil i et bildæk med sådan en lille stift i midten. Prøv at trykke let på den med en negl eller lille skrutrækker. Kommer der luft ud fortsætter du med at trykke til der kommer vand ud.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jernrørene er glohede! Brænder mig på dem.
Slangerne nede ved gulvet der kommer fra 1 og 2 er lunkne i toppen er de varme... men ikke mere varme end at man kan holde på dem. De forreste der går til 3 og 4 er kolde i hele deres forløb.

Ventilerne tjekket.. absolut intet luft!

Så har jeg nok kun et råd tilbage - - - - tilkald VVS - - - -  desværre i denne Lavdetselv forum.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du kan prøve at kontrollere om termostatventilen (den har ikke noget nummer) ved indløbet virker som den skal - af med hætten og så massere stiften lidt frem og tilbage.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Så har vi haft en smed forbi og kigge på vores gulvvarme! Det viste sig at det ALDRIG var gjort færdigt og formodentlig aldrig har virket efter hensigten og endda med sammenbygningsfejl samt fejl i returforbindelse fra minishunten og til huset centralvarmeanlæg!

Vi kan således konstatere at den tidligere ejers selvgjort... ikke var velgjort!

Fejlen er rettet nu, så nu er der fin temperatur reguleret varme i gulvet!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis