Indvendigt lys trailer

Håber jeg endte i den rigtige katogori.

Har fået købt mig en større brugt Cargotrailer hvor jeg gerne vil have noget lys ind i.
Der er allerede en lampe indeni men den er ikke særlig kraftig.
Her kommer så mit spørgsmål. Jeg har fundet en masse rigtig fine led lamper jeg kan montere indeni. Den nuværende får strøm via positions lys så derfor tænker jeg det kunne være virkelig smart og tage strømmen fra den men så få en lampe med indbygget batteri der så lader op når jeg kører og kan tændes når jeg skal bruge lys uden kg skal tænde bilens lys. Den skal naturligvis være monteret med en on off knap men oplade med det samme når den får strøm.

Er der noget herinde der ved om en sådan lampe med batteri til montering i trailer findes og evt hvor den kan købes?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej BTA.
Jeg kender ikke sådan en lampe man du kan selv bikse det sammen. Et alm 12v autorelæ og et gelbatteri størrelse afhængig af hvor meget amperetimer du skal bruge. Den ledning fra positionslyset klipper du over og sætter på kl 87 med en lus over på85 på relæet, kl30 forbinder du til batteriets pluspol. Minus på batteri på minus i træilerstikket og på kl86 på relæet. Så vil batteriet få strøm når du bruger bilen og der slukkes for bilens batteri når motoren er stoppet. De lamper du vil ha inde i traileren skal self forbindes til dit lille batteri med plus og minus og en kontakt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej Kovas.

Tak for dit svar.
Havde hørt lidt om den mulighed i forvejen. Og ender nok også med og blive løsningen hvis ikke jeg finder noget bedre.
Men vil stadig se om ikke jeg kan få en komplet lampe. Grunden til jeg mener det burde findes er at jeg allerede har en lign.
Det er en arbejdslampe med cob led. Dejligt lys og rigtig kraftig. Den har jo naturligvis indbygget batteri og der er 12 volt lader til den. Dvs hvis jeg satte den ind i ville den jo lade når min bil er tændt og jeg ville kunne bruge når den er slukket. Men den er for det første ikke beregnet til montering og for det andet er tænd og sluk knappen på bagsiden af den. Så undrer mig blot over hvis ingen har lavet noget mere egnet.

Jeg håber at dette svar IKKE kommer for sent (bedre sent end aldrig)

Hvilken bil handler det om ? 

det er ret vigtigt fordi hvis du belaster dit positions lys med at oplade et batteri på den måde som det er beskrevet i svaret kan der resikere at skulle gå rigtig mange ampere til det

hvis det er en CAN bus bil eller andet anhængertræk med tynde kabler, så sker der måske noget rigtig alvorligt/dyrt hvis det udføres på den beskrevne måde !

den rigtige måde er at du har/får et 13 polet anhængerstik og gennem det og et batteri skillerelæ oplader et passende batteri som er fast monteret i din trailer og så forsyner dit lys derfra og brug LED for at spare strøm

polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis