Et par EL-spørgsmål

Hej alle

Jeg har lige et par spørgsmål som jeg håber nogen kan svare på.

1: I gangen i vores nye hus, sidder et stribe spots. Der er 3 kontakter der kan tænde dem - alle 3 med fjeder på. Problemet er at de har været afmonteret for at vi kunne male paneler, og efter de er monteret igen virker de ikke. Hvis der er røget en ledning ud i én kontakt, holder de andre 2 så også op med at virke?

2: Jeg skal have skiftet ledning på 2 lamper, men jeg kan simpelthen ikke skille fatningen ad. Jeg kan se at der har været spurgt om det før, men har ikke fundet noget svar jeg kunne bruge.

Jeg har trykket alle tænkelige veje på den lille plastdims i hullet til højre indenfor gevindet til pæren, men jeg kan simpelthen ikke åbne den. Er der nogen der har et bud på hvad jeg gør forkert?

 

Mvh. NikolajBo

Hej alle Jeg har lige et par spørgsmål som jeg... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af NikolajBo på 28-10-2016 15:22
En lille opdatering på sagaen om lampen. Den virker nu igen, dog ikke helt som den skal. For at tænde den skal jeg nemlig skrue pæren ud og i, hver gang den skal tændes.

 

Hvis det er en Led pære du har, skal det være en Dæmper til led, de almindelige dæmper virker ikke ordenligt ved belastning under 20 watt, også vil den ofte kunne tænde men ikke dæmpe, og lyser ikke fuld styrke, og div andre fejl..

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også