vindmølle

Jeg har ca. 30 m. å i baghaven som ender i en lille sø på grunden  , Den løber kun det halve af året , og resten af tiden vil den gerne gro til !  Så jeg kunne godt tænke mig at hjælpe lidt til med en vind/vandmølle

Er der nogen her inde der rent faktisk har bygget noget sådant ... enten med direkte stempelpumpe , eller 12/24 v + pumpe . Og måske oven i købet en´, som kunne tænke sig at vise det frem ( på Sjælland ) 

Jeg er ikke så glad for alt for mange fremmedord ! Eller ligegyldige you-tupe vidioer  

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det åen eller søen der mangler mand? Mange steder ser man små "vindmøller" på markerne der der selv henter vand op i drikketruget til kvæget.  Når det blæser lidt.  

Du kan prøve og google "sparco mølle" uden anførselstegnene. Imellem hit finder du også snittegninger og ideer, sågar en der er til salg for en beskeden sum på hele kr. 1500. :-)

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Ej jeg viste ikke engang at de blev produceret endnu og da slet ikke herhjemme. Sådan en miljøvenlig fætter skal jeg da havde hvis den kan hæve vandet 4-5 m (fra en mergelgrav).
Jeg ved at Ginge i tidernes morgen også har fremstillet disse møller.

Ps. Og det kan vandingsmøllen sørme (i hvert fald 4 m) http://www.liskenn.dk/sider/Brochure.pdf

Pps. Nå, det skal jeg så ikke alligevel - ikke til en nypris på 7.150 kr + moms. Man må kunne lave sådan en selv.. 

Det skal da lige prøves ... Tak for det Leif
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis