Ingen varme i gulvet

Hej alle

Sidste år, blev jeg hjulpet rigtig godt på vej, med at få gulvvarmen til at fungere, i det hus som min kæreste og jeg netop havde købt. Jeg havde derfor set frem til, at alt nu kørte som det skulle, men må desværre konstatere, at gulvvarmen igen driller. 

Jeg har naturligvis gennemgået mit tidligere indlæg (http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/201309), men uden held til at fixe problemet.

 

Mit problem er reelt, at alt, for mig, ser ud til at være korrekt tilsluttet, men at der ikke kommer nogen varme i gulvet.

  • Termostaten lader til at registrere rum-temperaturen korrekt - den lyser hvert fald grønt, når jeg drejer den op på en temperatur, der er højere end den der er i rummet. Når jeg gør dette, begynder "Lys ved lav rumtemperatur"-dioden at lyse på Roth-boksen.
  • Jeg har tjekket, at den lille split (gemt inde under den grå "hætte" der kan ses på nederste billede i indlæget) kan trykkes ind
  • "Lys ved lav vandtemperatur"-dioden lyser konstant

Min første tanke var, at systemet lige skulle have noget tid til at varme op - men her, knap en uge efter jeg kiggede på det første gang, er der endnu ikke varme i gulvet. Det aner mig derfor, at noget ikke er helt som det skal være. 

Ingen af rørene er brandvarme - nogle er dog lidt varmere end andre, men kun oppe i den øverste del af rørene - Forsøgt illustreret her:

Er der nogle der har et godt bud på, hvad jeg kan forsøge, eller må jeg snart opgive og tilkalde en VVS'er, til at kigge på sagerne?
På forhånd tusind tak for hjælpen.

 

Hej alle Sidste år, blev jeg hjulpet rigtig godt... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har nu haft taget termomotoren af, og trykket på stiften inde bag nogle gange. Stiften var let at bevæge, så umiddelbart har den ikke siddet fast. Jeg har derudover forsøgt at tage strømmen fra termomotoren, hvorefter hætten "lukkede" sig helt (intet blåt var synligt). Da jeg satte strøm til igen, havde den efter lidt tid "udvidet" sig, så man igen kunne se den blå del.

Min forsigtige konklusion er derfor, at fejlen ikke er relateret til denne del af systemet.

For en god ordens skyld, har jeg nu igen haft alle ledninger ude af boksen, og sikret er de alle var ok, for dernæst at klemme dem i deres respektive huller igen. Efter min bedste overbevisning, er det heller ikke hér, at fejlen må ligge.

Jeg ved desværre ikke, hvor gammelt systemet er, da det er noget der allerede lå i huset, som vi overtog for et års tid siden. Et bud kan være, at anlægget er fra år 2000, da tilbygningen, som gulvvarmen befinder sig i, er fra omkring dette tidspunkt. Dette er dog blot et gæt.
Jo mere jeg tænker over det, ville det næsten give mening, hvis fejlen er relateret til pumpen (med labelen "2-2012"), som jeg, som tidligere nævnt, ikke kan sige med 100% sikkerhed kører. Termomotoren lader til at virke, og der er varme i de rør, der tidligere er markeret på billederne.

Er sådan en sag noget man selv må skilde ad/skifte - og vil det overhovedet give mening, ud fra alt det der er undersøgt?
Du kan godt selv skille den ad, men det kræver at du kan lukke for frem- og returløb - det må du kunne et andet sted end der hvor pumpen sidder...

fik du løst problemet og hvordan

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis