Electrolux Tørretromle. ingen liv i display

Hejsa. Jeg har en Electrolux tørretromle EDH97961w som stoppede med at virke mens den var i gang. Jeg har slet ikke noget liv i maskinen. Jeg har målt 230v ind i maskinen og videre op til printet. Er der nogen der har noget erfaring med den fejl.


Gregersen
Hejsa. Jeg har en Electrolux tørretromle EDH97961w... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så er den gal igen. Undskyld jeg liver en gammel tråd op, men jeg er stød på et problem med en Electrolux EDH 97941 w. Er der nogen der kan hjælpe med det?
Maskinen sagde knald og så var der stille. Jeg har taget et par billeder af printet og vedhæftet her.

Din varistor er eksploderet i begge retninger. Den kan skiftes, men det er svært at se om printet har taget skade på bagsiden, prøv at rense det med nogle vatpinde og noget sprit, så skaderne kan bedømmes.

En varistor beskytter mod overbelastning - skete der andre ting i hjemmet? Lynnedslag?

https://da.wikipedia.org/wiki/Varistor
Ja, jeg mener også at varistoren er færdig, jeg mener også at kunne se at printbanerne er futtet af 4 steder, se billede.

Mon det vil virke at lave de 4 printbaner og udskifte varistoren? Det er selvfølgelig altid et forsøg værd, da det er billigere end en ny tørretumbler.
Måske, det er ikke til at sige om nogle af de andre komponenter har taget skade.

Et helt nyt printkort er sikkert ikke til at skaffe udenom en reperatør fra Electrolux og de tager rask væk 800 kr. for at komme og besøge dig + materialer.

Hvis du selv kan lodde, så kosteren ny varistor ikke ret meget - men det kan godt være at du lige skal gå banerne over med lidt ekstra loddetin og tjekke om der er kontinuitet der hvor der skal være :)
Annonce
Ja det er lige det. Hvor skal der er være forbindelse og hvor skal der ikke? Jeg er ret ferm med en loddekolbe, hvis jeg selv skal sige det;-)
Jeg købte et nyt print til min, da den ikke fungerede længere. Det var nemt nok at skifte. Det kostede dog 1100Kr. mener jeg. Men stadig billigere end at købe en ny maskine, den var kun 3 år gammel.
Jo Pilehave, det ligner præcist det print og der kan jeg se at de 4 forbindelser jeg har rammet ind tidligere skal være der. Tak. Jeg prøver at genskabe forbindelserne og skifte varistoren og se om det vil virke. Fortsætteslse følger...
Ja, følg endelig op med et resultat :D
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis