Electrolux Tørretromle. ingen liv i display

Hejsa. Jeg har en Electrolux tørretromle EDH97961w som stoppede med at virke mens den var i gang. Jeg har slet ikke noget liv i maskinen. Jeg har målt 230v ind i maskinen og videre op til printet. Er der nogen der har noget erfaring med den fejl.


Gregersen
Hejsa. Jeg har en Electrolux tørretromle EDH97961w... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for tilbagemeldingen. Tillykke og godt gået. Dejligt at den virker igen. Jeg håber du får anerkendelse som fortjent.

Mvh. Christian

Hej, min har lige gjort det samme Kan i sende et link til den pågældende IC? Syntes ikke jeg kan finde den korrekte på RS

Mvh Keld Andersen :)

Hej alle!

Jeg er ny hér, og håber på at kunne finde svar.

Først of fremmest undskyld for at svare på en gammel tråd. Jeg er netop stødt på samme problem med min tørretumbler.

Det er modstanden som Kassereren viser der er gået hos mig. 

Jeg går ud fra at have fundet den rigtige IC: http://dk.rs-online.com/web/p/products/5254167/

Men er i tvilv om hvilken modstand jeg skal bruge.

Hvordan ved jeg at jeg køber den rigtige modstand? Gætter på at det skal være en 47Ohm med 10% tolerance? Men så er der også noget med watt, hvor jeg bliver i tvivl, det står der ikke så meget om på selve modstanden.


På forhånd mange tak.

Hej

Jeg har helt samme fejl på min 97941

Jeg er ved at bestille IC kredsen. Men hvor finder jeg modstanden? Er der nogen der har et lidt evt. til RS.online.dk?

Så skal jeg hjem og lodde efter min ferie :-)

Annonce
HenrikScheel skrev den 23-07-2018 11:26:03

Hej

Jeg har helt samme fejl på min 97941

Jeg er ved at bestille IC kredsen. Men hvor finder jeg modstanden? Er der nogen der har et lidt evt. til RS.online.dk?

Så skal jeg hjem og lodde efter min ferie :-)

 Jubi - I er mine helte. Jeg fik lavet min tørretumbler for 30 kr. Det virkede fuldstændig som I fortalte. Jeg købte i EleXtra både IC og modstand. Min gode ven hjalp med at lodde det på og jeg selv samlede tørretumbleren.

Så nu kører den bare perfekt igen.

Igen tusind tak.

Mvh Henrik

Hejsa.


Lever lige gruppen op igen.

Hvordan så i om den var stået/brændt af.?

Jeg oplever samme problem som beskrevet, men kan ikke se om den er defekt eller ej.


Er det bare at bestille begge dele og skifte dem. Og så virker den igen.?

Er der nogen der har et link til den modstand der er nævnt i tråden? 47R10% har samme problem her

Jeg har også haft samme problem som i beskriver, men fik skiftet de 2 komponenter og har den kørt som den plejer siden. Super.

En EDH97961w kondens tørretumbler og et print der lignede det der er først i tråden. Jeg fik en til at købe IC og modstanden hjem, men han købte for mange så nu har jeg 10 af hver, så hvis der er nogen der vil købe et sæt (en af hver) for 40kr plus forsendelse. 

Så kontakt mig på +4560599943 så finder vi ud af det.



Hej!


Min Electrolux 97961 w gav op i sidste uge. En googlesøgning sendte mig til denne gamle tråd, og så tænkte jeg why not. Køb en loddekolbe og kast dig ud i det. 


Jeg skrev til Tonny for at få i reservedelene, men da jeg boede tæt på i Søborg tilbød han mig at få den loddet hos en radiotekniker. 

Jeg pillede printpladen ud og tog nogle billeder undervejs for at huske hvilke skruer/ledninger hørte til hvor.

Det var ganske rigtigt modstanden der var gået. Så skulle printpladen bare i igen. 

Det var noget mere besværligt. Masser af whitecollar fejl senere havde jeg samlet det hele, men start/stop knappen bandt og sad fast. Skille det hele ad igen, fikse knappen og så samle igen. 

Magien skete kl. 2115 efter da konen kunne smide vasketøjet i tørretumbleren der spinnede igen. 

En noget mere omkostningseffektiv løsning frem for en ny maskine til mange tusind kroner. 


Tak for tråden og tak til Tonny

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis