Lagre strøm fra vindmølle

Hej

Jeg har fået fat i en 12v dc motor fra et løbebånd, som jeg gerne vil prøve at lave en vindmølle af.

Probelemet er at jeg ikke er så meget inde i hvordan jeg skal få lagret strømmen fra møllen. Går ud fra at jeg vil kunne lagre det i et bilbatteri, men der skla vel noget styring til af en art. Nogle der har en ide til hvor jeg kan få hjælp til dette?

Vh

Morten

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Først skal du have den til at give strøm inden du begynder at tænke på lagring. Men et laderelæ fra en bil, og nogle akkumulatorer kunen være løsningen. Men jeg tvivler på at du kan få denne motor til at give strøm.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Det er ret enkelt - for omkring en hund får du et laderelæ: http://jagt-jakt.dk/12v-elektriske-dele-35/laderelae-12v-p704 Akkumulator kan være et 12 fritidsbatteri.

Sæt en boremaskine med variabel hastighed på motoren og se om den giver strøm - hvis ja er du på vej til at blive selvforsynende.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
hvis du har brug for varmt vand er det den billigste og mest drift sikre oplagringsform....dvs. en dypkoger i din varmvandsbeholder samt et relæ som kobler fra når vandet er vamet nok op...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis