Maling af 55m2 lejl. skal koste?

Jeg skal have malet min lejlighed på små 50 kvm2 der ligger i København, og alle tapetserede vægge skal have 2 lag, Derudover skal 1 dør slibes ned og have en omgang maling og grunder, det samme med et skab med 4 små skabsdøre. Ydermere er der 1 badeværelser der skal males og en lille smule imod skimmelsvamp(noget der hæmmer væksten tror jeg ikke noget omstændigt bare lidt i hjørnet). Så skal alle fodpaneler og lister males, og al loft. 

Vi snakker 1 lille entré, 1 badeværelse, 1 lille køkken, 1 lille stue, og 1 lille soveværelse som primært skal have 2 lag maling, et par døre og skabsdøre skal slibes ned, hele loftet skal have 2 lag, Og maleren skaffer selv al material, dækker af, og står for det hele selv. Dog vasker jeg det hele rent, men ikke andet end at rydde områderne for møbler så der er helt fri adgang. Hele gulvet var nyslebet da jeg flyttede ind. Og ellers er lejligheden i rigtig god stand, og der er ikke røg på væggene af nogen art, eller sodet til, Den er i fin stand. 

Hvor meget vil det normalt ligge i? I København vel og mærke. Med faktura vel og mærke. Det er på vedligeholdelseskontoen. 


Isaac
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
? Nogle forslag

Isaac
Få dog et tilbud fra en maler eller 3
polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tilbudene har jeg fået, det handler mere om hvad der er sandsynligt. Nogle skriver 8000 andre 16000. Det er umuligt for mig at overskue hvad er hvad. Ved godt det ikke er specificeret men måske der er nogle der har en cirka idé om hvor meget det burde koste.

Isaac
Det koster imellem 8 og 16K.

René

42.000 er mit bud.
Glem alt om 8 eller 16, det vil blive dyrere når først de er kommet igang. Alene materialerne alene koster jo 5.000 kr.

Timelønnen ligger nok på 350 + moms, ingen kan nå at male så meget på 6 timer. 6 timer er nok næmere hvad afdækningen og forberedelserne tager af tid. Der kommer også kørsel frem og tilbage, de timer ryger også på timeforbruget.

Helt umuligt at klare det for 8.000. 16.000 svarer til en arbejdsuge, vis mig lige en maler der kan male en lejlighed på 1 uge hehe...


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af Janus007 på 16-10-2016 23:34

42.000 er mit bud.
Glem alt om 8 eller 16, det vil blive dyrere når først de er kommet igang. Alene materialerne alene koster jo 5.000 kr.

Timelønnen ligger nok på 350 + moms, ingen kan nå at male så meget på 6 timer. 6 timer er nok næmere hvad afdækningen og forberedelserne tager af tid. Der kommer også kørsel frem og tilbage, de timer ryger også på timeforbruget.

Helt umuligt at klare det for 8.000. 16.000 svarer til en arbejdsuge, vis mig lige en maler der kan male en lejlighed på 1 uge hehe...

 

Jeg tror vi taler forbi hinanden. Dine priser er helt anderledes end hvad der normalt tales om ifm arbejde jeg og andre jeg kender har fået lavet igennem årene. Materialer for 5.000kr? Vi snakker om maling til 100-120kr pr liter max. Der skal lidt afdækning, nogle engangshandsker hist og her. Alt det andet har manden i forvejen. Vi snakker primært arbejdsløn, og der er det godt at han er enkeltmand(har måske en kollega eller 2 men primært ham alene). Så kan man heldigvis reducere den superhøje timeløn, til 150-200kr pr time, da firmaet ikke skal have en bid af kagen så at sige. 

Men jeg kan ikke sige præcis hvor mange timer vi taler om i lejligheden. Max 15-20 liter maling tror jeg, da der skal males 2 gange overalt. 

Materialer bør holdes nede på 3000kr i alt. MAX. Gerne 2500kr. Så jo der er heldigvis masser af penge til timeløn, afdækning, slibning osv. 30 arbejdstimer burde det blive til, men det ligger nok lidt stramt. 25 nærmere er realistisk. Så må jeg se hvor langt han når på de timer. 

 

Men jeg skal ikke lægge hovedet på blokken, jeg arbejder ikke med maling til dagligt, og det kan være at jeg gætter forkert. Men jeg har dog malet det meste af en lejlighed sammen med min mor, og det blev ikke professionelt, og det gik ikke stærkt, men fik dog en fornemmelse for hvad det vil sige ift overflader, og arbejdstid osv. 

 


Isaac

Jeg ved at du nok kan få malet en lille lejlighed for omkring 8000 i Kbh, (6400 ex moms men forvent ikke det er en dansk håndværker der kommer) men hvis du tror du får nogen til at arbejde for 150 kr i timen så tror jeg altså du kommer til at revidere din opfattelse :-). Men i den pris taler man om ren maling og ikke de store slibe og spartle arbejder som er det der giver det professionelle look.

Hvis du selv antager at det vil tage 25 timer er du allerede  på minimum 8750 + moms og materialer. 


km
Hvis du har fået et tilbud, har du formentlig også specificeret, hvad du vil have lavet. Ellers vil det være umuligt at give et tilbud. Har du ikke specificeret, hvad du vil have lavet, kan du forvente noget der ligner et overslag, som er noget helt andet. Så, hvis du har fået et tilbud, må tilbuddet indeholde de ydelser, du har specificeret, og du bør derfor kunne vælge det laveste bud og forvente at arbejdet er udført i henhold til udbudsmaterialet.

fase

Hej isaac
15-20 liter rækker til lofterne.
Loftmaling hvor du maler 1 gang: 7-10 m2/L
Loftmaling hvor du maler 2 gang: total rækkevne 4-5 m2/L

Du har 50m2 dvs. 10 ltr og x 2 lag , det var så de første 20 ltr. maling.

Så kan du ellers udregne hvor meget vægareal du har. Mit bud er at du ca. har 30 m2 væg pr. 10 m2 loft. dvs. 150 m2 væg. Det er 60 liter maling.

80 ltr maling af 100 = 8000,- , det er et overslag, så kan du modregne lidt areal til vinduer og døre.

Det var så acrylmalingen. Så skal du udregne træmalingen til paneler og skabe.

Og 150kr er totalt udelukket, det kan du ikke engang få en barnepige for længere i Kbh.

Jeg kan kun give S. Fabrin ret, det er et overslag du har fået, såsnart taxameteret tæller får du en overraskelse


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Det kan godt være du har ret Janus. Altså jeg må lige snakke med maleren, og så må vi prioritere, ift budgettet og tage det mest nødvendige først.
Det er bare fordi andre har talt om materiale for max 3000kr på nettet ift min lejlighed. Hvis det du skriver nemlig 80 liter så bliver det hurtigt DYRT. Det må jeg lige tjekke op på med maleren, før han begynder.

Isaac
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også