Fejlfinding indbygningsspot?

Jeg har et 230V indbygningsspot, hvor den ene af de tre spots er gå i udu. Det er første spot på strengen, så kablerne i væggen er i orden. Min teori er at det kan være samlingen i toppen eller i fatningen, som er gået, men hvordan finder jeg lige ud af det?

Kan jeg f.eks. åbne samlemuffen og se om ledningerne ned til fatningen sidder ordentlig fast?

Jeg har et 230V indbygningsspot, hvor den ene af... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ok var da ret sikker på at de kunne ødelægge lyskilderne. Men jeg retter ind😊

Jeg forstår ikke at folk kaster sig ud i at lege den lille elektriker uden i det mindste at have værktøjet dertil.
En polsøger af den type der "smart nok" også er en skruetrækker kan ikke bruges til andet end at være skruetrækker
Som et minimum bør man have en tester, der kan finde ud af hvad der er fase og hvad der er nul, for det er ligesom alfa omega for at kunne fejlfinde på noget elektrisk...

Jo jo, jeg ved godt der findes "cowboytriks" så man ved hjælp af en polsøger kan se om nullen er til stede, men det er ikke et råd man kan give videre, da det kræver en vis fortrolighed med strømmen verden, og ellers kan det gå grueligt galt, i de forkerte hænder


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af sinkodingo på 17-10-2016 13:35
Ok var da ret sikker på at de kunne ødelægge lyskilderne. Men jeg retter ind😊

 

Det kan det på ingen måde 

 


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis