luft i radiator

Vores ene radiator varmer ikke rigtigt og jeg har fået at vide at det kunne være luft.

Jeg har tjekket termostaten.

Det er en gammel radiator, hvor der sidder en firkantet "skrue" eller hvad man nu kan kalde det. Jeg har forsøgt at dreje på den. Men kan dreje ret meget uden der sker noget. Jeg ved ikke hvor langt gevindet er og er bange for at der pludelig står varmt vand ud af den fordi jeg har skruet skruen helt ud.

 

Nogen der har erfaring med dette? Det er en radiator af mærket Golf

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der skulle gerne sidde en udluftnings ventil i modsatte ende af termostaten.
Den kan se ud på forskellig måde alt efter hvor gammel den er, men fælles for dem er at den sidder skruet ind i radiatoren og har et mindre gevind/skrue som du skal løsne.


 På nogle radiatore er det en lille fingerskrue, mens andre har en firkantet "møtrik" som du ser på billedet (nogle har en kærv så du kan løsne den med en skruetrækker).
Du løsner skruen, lige så stille, måske en kvart omgang, mens du holder en klud under. Så vil du kunne høre at luften siver ud, indtil der kommer vand... det vil ikke stå ud i en stråle, men løbe stille ud, som hvis du åbnede en vandhane meget lidt.
Når der kommer vand er det tid til at lukke ventilen igen, og derefter tjekke dit fyr, om der skal fyldes mere vand på anlægget


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis