Montere IHC Wireless lampeudtag + 2 spots, et nyt sted på gipsloft?

Hej,

Vil have sat 2 spots mere op i gipsloftet, som kører på sin "egen" gruppe. Umiddelbart vil jeg gerne undgå at trække en masse kabler, fræse ud i muren osv. Så jeg tænkte at jeg kunne tilsltte et IHC wireless lampeudtag i loftet et sted, og trække ledninger fra spots derhen til (Og montere dem som slaver på bagsiden af udtaget). Og så bare sætte et wireless tryk op på væggen.

Mit spørgsmål er så

1) Må man tislitte spots på bagsiden som slaver?

2) Hvordan får jeg monteret det IHC wireless udtag på mit gipsloft. Der skal vel sættes en loftdåse op bagved det (Som der trækkes strøm til)? Jeg vi meget gerne undgå at skulle pille hele loftet ned!...

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du ikke et lampeudtag i loftet i forvejen, så du undgår at skulle lave et nyt lampested. Jeg går ud fra, at du mener en selvstændig afbryder, når du skriver egen gruppe. Hvis det er det du mener, og afbryderen skal placeres samme sted som den nuværende, skal du bare have trukket en ledning mere.
Hvis du skal etablere et ny lampested, skal der en dåse på bagside, som du kan montere ovenfra, hvis du har adgang til f.eks. et loft. Mellemledningen er ført ud på bagsiden af bagsiden af lampeudtaget, så du fører kabler til dine spots derfra.

fase
Jo har et eksisterende lampeudtag ca 2 meter fra det hvor jeg skal have spot. (Og ja de skal kunne afbrydes fra en selvstændig afbryder) I det lampeudtag er der yderligere direkte adgang til fase og nul. Jeg forstår hvad du mener - men kunne nok godt tænke mig at have afbryderen et andet sted end hvor afbryderen til det lampeudtag sidder (det sidder også i forvejen 2 - lampeudtag og 6 andre spots og en stikkontakt - som jeg syntes er rigeligt der..)

Kan desværre ikke montere noget ovenfra, da det er i en lejlighed..
Grunden til jeg tænkte jeg ville have et nyt lampeudtag - var fordi jeg så tænkte at man kunne sætte et ihc wireless Ø80 lampeudtag op, og så sætte afbryderen hvor jeg ville... Men ville da gerne undgå at etablere et nyt lampe udtag hvis der er en smartere løsningen. Målet er at kunne styre de 2 spots via en ny afbryder...
Du kan ikke lave et lampeudtag uden at sætte en dåse bagved. Desuden skal du jo have forsynet udtaget med spænding, som du kan tage fra det eksisterende, med der skal trækkes kabel til det.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis