Fejlfinding på Lys automatik

Hej El-folk!

 

Har været igang med at fejlfinde på noget udendørslys. De to ledere, brun og blå (billedet) har en tidligere elektriker frakoblet, da HPFI-relærne kobler ud (se billede) Sådan som jeg har forstået det har de 6 udendørsarmaturer aldrig været tændt Grundet HPFI fejl.

Har dog ikke megget installationen endnu, da jeg ikke har haft mulighed for det. Har sat brun og blå leder på den lysgruppe der er tilsluttet det andet udendørslys, og de 6 armaturer fungerer fint. Så jeg tænker det måske kunne være for meget lækstrøm til jord fra armaturet til HPFI-relæet?

Det skal siges der lige er blevet skiftet om til LED belysning. Det drejer sig om  20 armature samt en masse G24D (250 stk ca) Men da det aldrig har virket med den nuværende lysstyring (Luxstat control 78-000)

Så har det ikke noget med skiftet til LED at gøre.

 

Nogen forslag?

Hej El-folk!   Har været igang med at... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tror faktisk ikke der er nogen stikkontakter
Tror dc lækstrømmen fra spoler/sparepærer (250 stk) er for stor.
HPFI relæets målespole går i mætning, og relæet kobler ud.
Løsning 1: Skift HPFI relæet fra en type "A" til en type "B". Hjælpe det ikke så brug løsning 2 (gravearbejde :-( )
Løsning 2: Udendørs installationen skal opdeles på en 4 polet gruppeafbryder / HPFI relæ, type B
Spoler er blevet klippet fra. Det er led der er monteret. Der bliver megget på systemet i morgen. Men ellers nogle ideer jeg selv har haft. Så vi må se hvad testen siger imorgen👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis