Et spørgsmål til mit gulvvarme

Jeg har et hus med gulvvarme i hele huset opvarmet med naturgas. Er der nogen der på dansk kan forklare mig hvordan mit gulvvarme system virker rent teknisk.  Jeg er med på hvordan man indstiller det og fylder vand på men har et par konkrete spørgsmål:

 

1. Skal man manuelt udlufte og hvordan gør man? 

 

2. Mangler der ikke en hætte på yderste højre dims? Hvis ja, hvad funktion har den? Og hvor skaffer jeg en hætte? Hvis det da er nødvendigt? 

 

Pft. 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De 2 "potter" der sidder aller yderst til højre er automatiske udluftere. Det vil sige at de lukker en eventuel luftboble ud der skulle komme op i potten. Man skal normalt ikke lufte ud når først det kører.
Det dæksel der mangler på returen til højre har ingen betydning, det er kun nogen der sidder til pynt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
De er til beskyttelse for støv m.m. Der sidder en lille ventil under hætten som flowet i de enkelte kredse kan indreguleres med.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Ok mener du man bør sætte en hætte på eller er det bagatel.?
Nej - jeg ville lægge den lille messingprop der ligger og flyder bag vandmålere hen over, hvis du ikke skal bruge den til andet :-) så finder du nok på et eller andet tidspunkt en lille prop som passer - men vigtigt er det ikke. Hvis det var et værksted med en masse støv osv var det noget andet.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Hætter er en rigtig vigtig ting under byggeri. Når der bliver pudset og filset kan man nemt tabe noget ned i ventilen. Så er den ikke nem at justere med senere. Men du har det meget lidt betydning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis