Ujævn gulvvarme på lille toilet

Jeg har netop fået lavet et nyt toilet med gulvvarme (4-5 m2). Gulvarmen er med en almindelig returventil som på radiatorene og fremløbstemperaturen fra varmeværket er 50-60 grader. Varmen er meget ujævn på den måde at der er ret varmt i starten af gulvvarmen mens der mod slutningen er næsten iskoldt. VVS'eren der lavede det har luftet systemet ud uden effekt og mener nu at det er fordi rummet er så lille - han foreslår at sætte en "dims" (som jeg ikke kan huske hvad hedder) der kan regulere det. Ifølge ham vil det afhjælpe problemet, men det medfører en merudgift for mig på 3-4000 kr. Er den god nok, eller er det penge ud af vinduet? 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS
Det kunne tænkes at det er en yngre VVS mand der har lagt rørene. I gamle dage ( for 20 - 30 år siden) blev der lavet masser af udmærket gulvvarme på den måde med kobber eller jernrør. Når man har direkte gulvvarme så skal rørene lægges så fremløb og retur hele vejen ligge hveranden frem og hveranden retur. Det udligner temperatur forskellen noget. Man starter midt på og lægger dem som en hårnål der bliver bukket rundt.
Det man kan gøre nu er at lave en blandesløjfe med cirkulationspumpe. Det er så der de ekstra penge kommer ind. Så får du stort set helt ens temperatur i dit gulv.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Til en begyndelse kunne du prøve at reducere flowet til din varmekreds på indløbet med en lille kugleventil. Det vil reducere oplevelsen af meget varmt kontra koldt noget, da dit gennemløb så bliver mere kontinuerligt.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Jeg skriver ikke at han har lavet en fejl, det kan jeg jo ikke vide. Men det er da en oplagt mulighed.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis