LDS Prosa: Tandtråd

Hej derude i Det Ganske Danske Land!

Denne "tråd" skal udelukkende handle om 2 ting:
a) Tandtråd
b) At spare penge
Hvis du ikke interesserer dig for disse emner, så lad være med at læse videre.
.....
.....
nåeh? nysgerrig hva?
.....
.....
Nu spørger du nok -Hva' har det med Lav Det Selv at gøre-...."Hva' har det med Lav Det Selv at gøre?!"
Dertil må jeg svare: -Det er et rigtig godt spørgsmål!- ...."Det er et rigtig osv"
Jeg vil tænke over det til mit næste indlæg.

Det hele starter med at jeg sidder med r*ven i vandskorpen her til morgen (dvs jeg sidder i karbadet med en hurtig afbrusning), mens Fruen børster tænder og elaborerer over at tandtråd egentligt i grunden er billigt i Portugal.
(det skal her siges at hun lige har været en uge i Portugal på hesteryg - ja, altså hun tog godt nok flyveren derned).
Og det var rigtig godt tandtråd og oven i købet hele 50 meter på rullen.
Nu tænker I nok at det var et fænomenalt banalt samtale emne, men det skal siges at vi har også været gift i over 25 år, så næsten alle andre emner har været berørt allerede (træværket trænger til Gori; Kunne vi bruge et gæste værelse mere; En folkevogn UP går 25 på literen; Hunden har en tæge; Børnene på henholdsvis.. osv).
Sagen er den, at tandtråd som en del andre varegrupper er særligt dyre herhjemme. En ordentlig tandtråd, der virker efter hensigten, som f.eks Colgate voksbehandlet koster 30-40 kroner for 25 meter i SuperBrugsen- der må være en klækkelig avance.
Vi har fundet stor glæde i at indkøbe netop denne varegruppe billigt på vores ture i Sverige (Hyllinge SuperGross) eller i Kiel.

Hvis der nu er nogen, der tænker: Hvorfor gå så meget op i noget så ligegyldigt som tandtråd - hvorfor snakker vi ikke om Metabo Borhamre i stedet for - bør I aflægge jeres tandlæge et besøg og få vist et billede af et fremskredent paradentose angreb (ja okay, hvis du allerede har det selv, så la dog vær'.
Gebisset kommer til at ligne en nedbrændt og nedslagtet neger landsby under Boer krigen - der der kun nogle enkeltstående sortbrændte hytter tilbage og jorden (gummerne) flyder med blod.
Det siger sig selv, at hvis man lægger mad ud til Karius og Bactus hver eneste dag mellem sine tænder (gerne sukker), så mæsker de sig også i det. Og de formerer sig. Og de fester. Og de skider.
Og det de skider ud indeholder syre - noget som ophæver garanti forpligtelsen på din tandemalje fra Vor Herres side af.
Det "giver derfor mening" (er de ikke herlige, disse oppe-i-tiden management fraser) at rense ud i tandlommerne med tråd eller "flaskerensere" (køb endeligt ikke disse hos din tandlæge, hvis du har din budget konto kær - de er også billigere Down Under) for at holde tænderne madrestefri.

Således nu at have kridtet banen op kommer vi til sagens kerne: Der står altid på tandtråds emballagen, hvor mange meter de indholder, f.eks. 25 meter eller 50 meter.
Nu er det jeg vil spørge Jer derude: Er der nogen der har rullet en tandtråd helt ud og målt den op?
Kan man regne med at det passer at der virkelig er 50 meter på den?

Hilzen Chrikke


Chrikke
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nej og jeg har heller ikke afprøvet alle tandstikker (eller tændstikker) i en æske eller talt stykker toiletpapir på en rulle


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ikke for og lokke, men du kunne jo selv foretage opmålingen på en af de billige nyindkøbte ruller. ;-)

Men forudsat din foretrukne tråd ikke er elastisk, kan du sikkert godt regne med der er de meter på rullen, der er opgivet. :-)

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak for god onsdags underholdning!
Off topic, men kan fortælle at der er ret meget tandpasta i an aquafresh tandpastatube. Ca fra badevær til sofabord og knap to gange rundt om :/
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også