Familietræ - æble?

Jeg skal have plantet et æbletræ her i næste weekend, og jeg tænker, at det skal være et familietræ, så der kommer lidt forskellige æbler. Hos Plantetorvet.dk har de nogle forskellige kombinationer af familie æbletræer, hvis man klikker på fanen under æbletræer:

https://www.plantetorvet.dk/frugttr...-968.shtml

Hvilken kombination tænker I vil være "bedst" ?

Burde jeg købe træet et andet sted og har I forslag? 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det beror på smag og behag vil jeg mene og det er da ret smart med 3-4 træer i et. :-) Eneste problem er at de forskellige sorter udvikler sig højest forskelligt, så det kan godt være en udfordring at få en harmonisk krone - men er man en ørn med en beskæresaks kan alt lade sig gøre.

Ps. Skulle jeg være kritisk ville jeg nok fravælge trio 4 med rød ananas idet den sort har nemt ved at rage gul monilla (svampesygdom) til sig og det smitter som bare pokker til andre æbletræer der står tæt ved - æblerne rådner og tørre ind på træet. 

 

Tak for svaret.

Det blev en trio 5 med Rød Ingrid Marie, Discovery, Rød Aroma og Elstar. De garantere kun, at tre af sorterne klarer den, men det er jo også rigeligt. Træet er rigtig fint og med gratis levering kan man ikke klage
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis