Kompressor og dykker-/stiftpistol

Hej med jer

 

Jeg går og overvejer at finde mig en lille kompressor og tilhørende stift-/dykkerpistol.. 
Men jeg er i tvivl om, hvor lille et setup jeg kan klatre mig med.. Jeg har behov for at montere gerigter, skyggelister og fodpaneler, og tænkte det ville være lettest med en pistol, fremfor dykkere og en hammer :-) 
Underlaget er primært Gips, med OSB under på væggene, i lofterne er det profilbrædder..

Jeg har kigget på en kompressor fra Senco, hos Dorch & Danola, som skulle være en stille en af slagsen, og flytbar (1 gallon tank) den ser fed ud, synes jeg. der er en tilsvarende i HArald Nyborg (Stanley) men den er opgivet til 97DbA (Senco=71) og det er relativt vigtigt for mig at den ikke larmer så meget, især når tanken er så lille (så kører den vel tilsvarende ofte?)..
Til gengæld er jeg meget i tvivl om valget af pistol, og dimensionering af denne.. Kan I hjælpe med gode råd her?
Jeg køber gerne brugt, hvis standen er god, og kvaliteten ligeså:-)


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en tjep dykkerpistol, den fungere rigtig godt.
Har også en HN kombineret stift og klammepistol, den kan ikke anbefales.
Med klammer fungere den nogenlunde, men med stifter kniber det gevaldigt, samt stifterne er så tynde at de ikke holder andet end små lister.
http://www.tjep.dk/product/100416

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for kommentaren :-)

Er de 50mm nok, til fodpaneler også? Jeg var bare nervøs for, om de var for små? men igen, hvis væggene er så skæve, har jeg nok ikke bygget dem godt nok ;-) ellers får de en klat lim/fuge inden montagen.. så holder det vel? eller?

Den Tjep du linker til, fås til en tusindmand, ca. det er lige i overkanten, håber jeg :-)
Der er en Nuair til 200,- og en rapid, til 400, på dba.dk Jeg er nok i det leje, tænker jeg?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jeg har aldrig brugt den til fodlister (der findes specielle pistoler/søm til beton/mursten)
Jeg har brugt sømpluks, eller bare montagelim til mine fodlister..

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har nu lige kigget på en stiftpistol.. Bliver den for klejn?
Tjep har en model, op til 30mm lange.. men er usikker på om de er store nok??

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jeg synes stifterne er for tynde, mener de er 1,2 mm, hvor dykkerne er 1,8 det gør en utrolig forskel, dykkerne sidder betragteligt betragtelig bedre fast..
Jeg vil helt klart anbefale dig den model jeg linkede til, og som er den jeg selv har.
Den tager dykkere fra 16-50 mm


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis