Dash-cam..

Nu skal det være, jeg vil ha kamera i bilen forrude (evt. også i bagruden) men spørgsmålet er hvad skal jeg vælge? 

Jeg har set priser fra 200 - 2.000 kr. nogle på baterier andre til 12v. Jeg forestiller mig et kamera der konstant filmer under kørslen (for "dimsen" må vel heller ikke filme løs når bilen holder parkeret - eller må man?) og automatisk gemmer optagelserne. Kameraet skal naturligvis kunne filme både dag og nat i en nogenlunde kvalitet. 

Ps.Grunden til det drastiske skridt er simpelthen lidt for spændende situationer grundet nogen medbilisters rådne kørsel.  

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Så fik jeg installeret bil-kamera i bilens forrude og det er nu ret fedt. 

Skrevet af Frank Chr. på 15-10-2016 17:25

Så fik jeg installeret bil-kamera i bilens forrude og det er nu ret fedt. 

Os se ???   

Fortæl lidt om hvad og hvorledes osv. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Her har man fætteren (må man reklamere) http://cf-security.dk/bil-kamera-117/ til 369 kr. Jeg er meget tilfreds, selv om det kun blev til forruden (men den er nu ret nem og "pille af" hvis der lige er behov for at filme bagud - håndholdt ).denne gang. 

Den kan også filme når tændingen er taget (slår over på batteridrift) men ellers køre den via cigaretstikket i bilen. Indrømmet (vist skide ulovligt) jeg har haft den tændt også på off. parkeringsplads - sjov og se folk der får pirret deres nysgerrighed, når de ser kameraet - en parkeringsvagt prikkede endda lige på forruden .

Det bedste ved det hele er når uartige medbilister øjner bil-kameraet, de fleste køre pludselig ret pænt.

Er der nogen minusser..! Ja konen kan se hvor man har kørt rundt ude i samfundet hvis hun får finger i vidunderet. Til gengæld kan hun ikke løbe fra eller bortforklare hvis hun har været i Ikea og lufte dankortet, hvis jeg tilfældigvis kommer kørende forbi hende.     

Jo ja, det ser meget billigt ud.  

Det er så ikke i fuld hd. Men kan man aflæse nummerpladen på vedkommende der laver Bilka-bulen på ens dyt, er det jo en billig selvrisiko reduserende indretning.  

Åh ja jo. Bare konni ikke har været ude ved en eventuel elsker, er det vel ikke helt galt.    

Det er vel ikke på parkeringspladsen, folk kører råddent ???

Det med lovligheden og kører med et sådanne kamera, er der vist flere mening om. Men generelt er det sådanne, at du ikke må offenteliggøre billeder eller video af genkendelige personer, eller med personers genkedelige ting uden vedkommendes tilladelde, hvis det er personen der er målet for udgivelsen.  Dvs, du ikke engang må offenteliggøre et genkendeligt billede af den indbrudstyv, der er taget med det kamera du har monteret inde i dit pengeskab !!!  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hmm.. HD.! Jeg måtte lige havde bistand fra en ekspert i den slags (sønnen) Jo det er i fuld HD men ikke UHD siger han.

Jeg har faktisk spurgt mit (dyre) forsikringsselskab (gf) f...... om præmien var til forhandling med sådan en indretning - det var ret nedslående.

Jeg kunne aldrig drømme om at off. gøre gemte optagelser - højest sende dem til ordensmagten, hvis det viser sig nødvendigt. 

Ps. Ja man kan fint aflæse nummerplader dog kun 140 grader rundt også om natten. 

Annonce
Problemet med sådan et cam, er at det stort set ikke kan bruge optagelserne til en skid, da de er lavet ulovligt, og derfor ikke kan føres for retten, og derfor kan ordensmagten heller ikke gøre noget, på baggrund af sådanne optagelser.
Skrevet af Grillbill85 på 15-10-2016 22:56
Problemet med sådan et cam, er at det stort set ikke kan bruge optagelserne til en skid, da de er lavet ulovligt, og derfor ikke kan føres for retten, og derfor kan ordensmagten heller ikke gøre noget, på baggrund af sådanne optagelser.

 

Ulovligt? Ifølge FDM er det lovligt at installere den slags bil-kameraer og så kan myndigheder såvel forsikringsselvskaber vel skønne om "beviserne" kan anvendes i en tvist. 

 

Skrevet af Frank Chr. på 15-10-2016 22:45

Hmm.. HD.! Jeg måtte lige havde bistand fra en ekspert i den slags (sønnen) Jo det er i fuld HD men ikke UHD siger han.

Jeg har faktisk spurgt mit (dyre) forsikringsselskab (gf) f...... om præmien var til forhandling med sådan en indretning - det var ret nedslående.

Jeg kunne aldrig drømme om at off. gøre gemte optagelser - højest sende dem til ordensmagten, hvis det viser sig nødvendigt. 

Ps. Ja man kan fint aflæse nummerplader dog kun 140 grader rundt også om natten. 

Ikke efter specifikationerne, idet max. opløsningen er 1280*720p. Det er "kun" HD, mig bekendt. Fuld HD er 1920*1080.

UHD mener jeg man også kalder 4k opløsning, hvilken er 4 gange højere end fuld HD. I den opløsning får du ikke et kamera for den svimlende sum af kr. 369 inklusiv memorykort, idet bare memorykortet koster ca det samme hvis det skal kunne indeholde bare en times video.

Du bør absolut skifte selskab, når de er så fedtet. 

Mener grundtaksten ligger på omkring 7k5 kronjer, hvis du drister dig til det. 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Ja vi trænger vist til briller (siger sønnen og smiler lidt overbærende) det fremgår tydeligt at kameraet optager i fuld hd 1920x1080 (men også kan optage i hd 1280x720 hvis man ønsker det) hvis man zoomer lidt ind på  http://cf-security.dk/bil-kamera-117/cdvr1080p-m-32-gb-sd-kort-p6764 

Ja jeg har lige kikket på Next som bryster sig af at være et billigt on-line forsikringsselskab. Bilforsikringerne er bestemt også billige - men kun under forudsætning af at man tegner sig for en del andre tillægsforsikringer hmm...
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis