Dash-cam..

Nu skal det være, jeg vil ha kamera i bilen forrude (evt. også i bagruden) men spørgsmålet er hvad skal jeg vælge? 

Jeg har set priser fra 200 - 2.000 kr. nogle på baterier andre til 12v. Jeg forestiller mig et kamera der konstant filmer under kørslen (for "dimsen" må vel heller ikke filme løs når bilen holder parkeret - eller må man?) og automatisk gemmer optagelserne. Kameraet skal naturligvis kunne filme både dag og nat i en nogenlunde kvalitet. 

Ps.Grunden til det drastiske skridt er simpelthen lidt for spændende situationer grundet nogen medbilisters rådne kørsel.  

Nu skal det være, jeg vil ha kamera i bilen... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Normalt når en bil og en cykel støder sammen, så får bilisten automatisk en bøde, fordi bilen er den stærke, ikke har været agtpågivende osv.
Jeg tror det var sidste år en bilist allernådist slap for en bøde, fordi hans forrudekamera viste, at cyklisten kørte over for rødt. Alene det er nok til, at man burde overveje at investere i et. 😇

Træd ikke på mine ledninger :o)
Det er simpelthen ikke rigtigt. Det står intet sted i færdselsloven, at en bilist automatisk skal have en bøde, fordi han/hun er den stærke. Der skal være en overtrædelse af færdselsloven før man giver en bøde, og når en cyklist og en bilist støder sammen, så er det situationen man vurderer - ikke om den ene er stærkere end den anden.

Kurt B. Andersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis