Tv signal

Jeg har et tv, som har et mærkeligt problem (jeg har arvet det efter min mormor).

Når tv'et hænger på væggen, er signalet dårligt og hakker. Men når jeg stiller det på en skammel lidt længe nede i forhold til den højde det hænger i på væggen, er billedet fint (se billede nedenfor).

Jeg har købt dette high grade kabel, og tænker om det kan være fordi kablet bliver presset mod væggen når tv'et hænger på væggen?

https://www.av-cables.dk/vinklet-antennekabel/high-grade-vinklet-antennekabel-5-m.html

Hvis ikke det kan være ovenstående der problemet, er der så nogle der har en ide om hvad det kan være?

På forhånd tak for svarene.

 


Mvh.

Mikkel
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

mosaik skyldes typisk lte/4g utætheder i kablet pga skarpe knæk/dårlig skærm i kablet

alle kabler skal være dobbelskærmede med crimpede stik nu om dage for at undgå problemet, hvordan ser resten af din instalation ud, der hvor stikket kommer ind fra din udbyder yousee/stofa hvordan fordeler du rundt der ?

gamle stik med plast hætte må heller ikke bruges.

har du prøvet med det nye kabel du har købt og hænge tv op på vægen igen, pas på ikke og knække kablet og lave skarpe buer

 

kom lige itanke, det beslag du monterer på væggen, skruerne ind i tv er vel ikke for lange så de rammer noget inde i tv´t 

Tusind tak for svaret. Jeg er kommet frem til, at det er antennestikket på tv'et der driller lidt. For drejer jeg på kablet, bliver signalet værre eller nogle gange bedre. Lige nu sidder det på væggen og jeg fik drejet kablet så der ikke er nogle fejl, billede står godt på alle kanaler. Så rør ikke ved det. Men køber nok et nyt i januar, og hænger det gamle ind i soveværelset.

Mvh.

Mikkel
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis