skraldespanden

hey,

overvejer at købe et hus som har ca. 150m markvej.

kom til at tænke på om hvordan det fungerer med affald.

skal man kører skraldespanden op for enden af markvejen, eller bliver det hentet i skel ved huset?

har fundet noget, men er ikke sikker på hvad der menes (side 5)

og har nogen af jer en ide om hvad det koster at veligeholde en markvej.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan med skraldesbøtten, kan du finde på den pågældende kommunes hjemmeside. Prøv i nødsfald den pågældende sides søgemaskine med ordet skraldespand.

Vedligehold af vejen vil afhænge af trafikken og trafikkens køremåde. Du skal nok regne med et læs vejgrus hvert 5-10 år. Prisen pr læs er meget forskellig landet over så jeg vil helst ikke gætte. Her i pastoratet, mener jeg det sidste læs kostede 2k, en dag vognmanden ikke havde noget særligt og lave.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
jeg har forsøgt at se på kommunens hjemmeside, og har vedlagt en pdf fil med det (side 5)
men forstår ikke hvordan det skal tydes, det var noget af det mit spørgsmål gik på.

hvor mange læs vejgrus går der til på 150m?? ☺
vejen er vel 2.5m bred

Det tyder på du skal placere skraldespanden for enden af grusvejen ved off. vej på tømningsdagen.
forstår ikke helt hvad der mener, muligvis har du ret.
ville bare være noget irreterende

Skrevet af Frank Chr. på 10-10-2016 21:40
Det tyder på du skal placere skraldespanden for enden af grusvejen ved off. vej på tømningsdagen.

Prøv at læse  9.6. Hvis der kan vendes for enden af en blind vej så afhentes ved et naturligt sted i skel. Evt kan der betales et gebyr for at få hentet inde på grunden.

Jeg har en 1,5km grusvej ned til hvor vi bor. Vi spare rigtig meget grus fordi vi har en traktor med skraber som jeg vedligeholder vejen med. Den del af vejen som kun befærdes af mig og familien, posten og skraldebilen behøver stort ikke at få tilført nyt grus. Ps nedknust beton er super til at lægge på vejen. Den anden del deles med en gård, der er noget mere slid på.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Det står også at vejbredden skal være min. 4 m  (red) Ok, 4 m bred passage - men det er vel næsten det samme. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis