Tørretubler gået helt i sort

Hej her inde.

Jeg har et problem med en AEG TN 95570 kondens tørretombler. Den er helt død, ingen lys i display/ tromle og ingen reaktion ved programvælgeren. Der er strøm på hvor ledningen går ind i maskinen og den lugter ikke brændt.

Fnugfilter er renset. Jeg har læst at det kan værer en overhedningssikring der skal aktiveres igen. Men hvor sidder en sådan. Jeg har afmonteret hele bagsiden og begge sideskjold, men kan ikke se noget der ligner.

Maskinen er ca 5 år.

Håber der er nogle der har et foreslag til hvad der kan være galt.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Thansen på 10-10-2016 16:47
Hej her inde.

Jeg har et problem med en AEG TN 95570 kondens tørretombler. Den er helt død, ingen lys i display/ tromle og ingen reaktion ved programvælgeren. Der er strøm på hvor ledningen går ind i maskinen og den lugter ikke brændt.

Fnugfilter er renset. Jeg har læst at det kan værer en overhedningssikring der skal aktiveres igen. Men hvor sidder en sådan. Jeg har afmonteret hele bagsiden og begge sideskjold, men kan ikke se noget der ligner.

Maskinen er ca 5 år.

Håber der er nogle der har et foreslag til hvad der kan være galt.
Kunne være en 47 ohm modstand som er afbrudt , prøv at billedGoogle "TN95570 resistor"

 

 

 

Det lyder lidt som et nyt styreprint. Mit gik efter kun 4 år på min AEG tumbler. Bestilte et nyt til 1100kr og satte det i, også fungerede maskinen igen.
Jeg fik maskinen skilt ad og fik skiftet modstanden på 47 Ohm, desværre uden at der kom liv i maskinen. Jeg kunne måle 230V hele vejen til styreprinter, hvorefter alt var dødt.
Summa Summarum - maskinen er kørt i garagen og en ny er indkøbt :-(
Det kunne jeg også med min. Det betyder at det er styreprintet der er dødt. Som sagt lige oven over, nyt print for 1100Kr. også kørte den som ny igen.

Det kan være meget andet end en modstand der er død. Det er mange gange også en kondensator der dør / tørre ud.
Annonce
Hvor fandt du styreprint til 1100,-?
Der er en del sider der sælger forskellige reservedele. Også har AEG/Electrolux også en hjemmeside hvor det kan bestilles.

Edit: her er det styreprint der passer til min model.
http://www.skiftselv.dk/reservedel/electrolux-edh97941w-91609664700/5628102/
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis